Xp traag bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Beste mensen,
Ik heb voor kort geleden een klein netwerkje geinstalleerd tussen de hoofdcomputer en een laptop.
Dit ging eerst goed en daarna niet meer.
Ik heb dus div. dingen uitgehaald en div. malen het netwerk opnieuw geinstalleerd.
Ook heb ik de pc opgeschoond met ccleaner, spybot enz enz.

Nu is na al dat gerommel de pc erg traag geworden met opstarten.
Al ik via systeeminfo kijk, zie ik div. progjes div. malen vermeld met een andere locatie.

De laptop is niet constant aangesloten.

Wat kan ik verwijderen, uitschakelen en wat moet er blijven?
En hoe doe ik dat?

Zie de bijlage.

Bijlagen

Haal dit eens op Regcleaner
Sellecteer daar in taal dutch.

In de lijst opstarten kan je verwijderen, die onderdelen die je niet mee op wil laten starten.
Als je alles goed heb staan ! Doe je onder Extra / Register opschonen/ Doe ze alle.

Laat Regcleaner wel backups maken,dan kan je gewoon terug mocht het mis gaan.

(Hoop dat ik nu niet van @Buffy op me kop krijg)

Hallo Bandit,

Het heeft helaas niet geholpen.
Er stond wel het nodige in, en dat heb ik verwijderd.
Kan nooit kwaad he ..

Alleen staat er in systeeminfo nog steeds dezelfde lijst als voorheen.
Heb jij of iemand anders nog een iedee ??

Heeft er nog iemand een idee????
Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Probeer het volgende eens typ bij uitvoeren msconfig druk op enter ga naar het tabblad opstarten en voer de opstartbestanden in op deze site en volg de instructies van de site : http://castlecops.com/StartupList.html vergeet niet op toepassen en ok te drukken wanneer je een opstartitem uitvinkt. Kies best voor pc opnieuw opstarten als windows die melding geeft. Heb je al reeds een schijfdefragmentatie gedaan? Door naar start,alle programma's,bureau-accessoires,systeemwerkset,schijfdefragmentatie en kies eerst voor analyseren. Pas als windows zegt dat je moet defragementeren doe dan de defragmentatie. Gebruik ook eens ccleaner : http://www.ccleaner.com (pas op dat je tijdens de installatie het vinkje weghaalt bij de installatie vd yahoo toolbar) Start het programma op en kies voor opschonen. Gebruik ook de problemenfunctie.

Beste niels,

Ik heb inderdaad de link van jouw geprobeerd en het is iets verbeterd.
Ik heb het een en ander uit kunnen zetten, waarvan ik niet precies wist wat het deed.
Zeker een aanrader voor iedereen.
Ik had al ccleaner en defragmentatie uitgevoerd.
Ik heb inmiddels ook een progje via via gedownload (RegistryFix) en uitgevoerd.
Hier is ook het een en ander gerepareerd.
dit progje is NIET gratis hoor voor anderen die dit ook lezen, de downloads die je op de site vindt, zijn demo's en halen dus niets uit.
Verder heb ik ook nog RegCleaner automatisch laten draaien en fixen.

Het is dus al iets beter, dus als er nog meer iedeen zijn, dan zijn die ook welkom.

Groetjes,
Mirjam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan