xp traag na niet te zijn gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb 1 pc te weten

amd64 3200 1 gb geheugen 160 gb hd en

als ik de pc aan heb voor te downloaden en ik doe er niks mee is die vreselijk langzaam als ik na 5 uur hem weer wil gebruiken. eigenlijk na rebooten loopt ie weer normaal. zitten geen virussen in en gescand met hitman pro en ashampoo winoptimizer.
is dit normaal ?

hoe komt dit en vooral hoe kan ik het oplossen
zo een oud systeem heb ik niet

Wat bedoel je met downloaden?
De download snelheid heb je van je provider en heeft weinig met je pc te maken volgens je gegevens.
Zonder het downloaden gaat je pc goed of niet goed?

als ik de pc weer ga gebruiken en ik sluit het download programma duurt het lang om alles te gebruiken zoals email openen of internet openen enzovoort

Wat is lang?
Met welke prog download je?

limewire/edonkey/shareaza

als ik dit asluit na een paar uur of andere proggies duurt het lang voordat me pc weer op normale snelheid is om dingen te openen enzo

oplossing???misschien
Bij energie-beheer paar dingen varanderen.
zo instellen dat de pc niets afsluit/uitschakelt na een lange tijd niet gebruikt te zijn. (behalve je monitor dan)

Als je aan het downloaden bent krijg je veel temp. files binnen. Doe een schijfopruiming na een tijd van veel downloaden. Dit "frist" de pc ook weer op.

das dus het probleem

als je je pc weer wilt gebruiken na 5 uur en met je muis komt het scherm weer dan stop ik het downloadprogramma wil ik dan bv schuifopruiming doen dan blijft me harde schijf bezig maar er gebeurt niks. ik moet dan wel 10 min. wachten voordat ik weer wat op de pc kan doen zodat ik verder kan werken. bij energieverbruik staat ie op minimaal.

Het kan perfect zijn dat er iemand aan het uploaden is van uwe pc en dat is dan ook de oorzaak.
Na 5 uur is die kans vrij groot.
Zet daarom je gedownde bestanden in een andere map.

je moet hem niet op minimaal zetten. dan bespaart ie juist veel :)

stel hem zo in
hd uitschakelen nooit
standby nooit
enz.

ALLES op nooit alleen je monitor op 20 min ofzo.

Dat uploaden heeft er niets mee te maken.
Daar word je pc niet langzaam van als je het download proggie stopt. het internetten, gamen enz. TIJDENS het downen gaat er alleen maar langzamer van niet NA het downloaden.

ik laat soms hele dagen mij pc downloaden met bittorrent enzo. 1 klik op de muis en ik kan gelijk doen wat ik wil. zonder eerst 10 min te wachten.

ok staat ie zoals je hebt gezegd

nu ff afwachten

dacht eerst dat het een geheugen probleem was maar heb 1024 mb pc3200 dus lijkt me stug (geen dual channel)

klopt volgens mij niet

als ik een paar uur de pc aanheb en ik wil bv limewire afsluiten dan duurt het vreselijk lang om het ook maar afgesloten te krijgen. hoor wel steeds de hd werken. maar het afsluiten duurt echt te lang zelfde probleem had ik met me vorige pc ook (amd 2200xp)

vaag probleem dan.

ik gebruik ook limewire pro en heb dat niet en ik download toch enkele GB's per week.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan