XP "tweaken"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
937
Na maanden linux te gebruiken weet je pas wat je met een OS kan doen om je zelf bezig te houden.
Nu heb ik ook een xptje waar ik dat mee aan het doen ben, maar in de volgende tekening (untitled) zou ik de twee omcirkelde dingen ook nog willen aanpassen. Weet iemand of dit al kan en hoe? (ik ben niet vreemd aan regedit)

(ram.jpg geeft het beste bereikte punt weer, wel is waar met minimale belasting, nu zal ik ongeveer tss de 150-170MB gebruiken;))
 

Bijlagen

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    50,4 KB · Weergaven: 55
  • RAM.JPG
    RAM.JPG
    50,4 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
In principe zijn die niet aanpasbaar, ik heb het sowieso ook nog nooit gezien, jij wel?

Die tweede screenshot is me niet duidelijk.
 
In principe zijn die niet aanpasbaar, ik heb het sowieso ook nog nooit gezien, jij wel?
nope ook nog niet gezien, maar al de rest kan je bijna aanpassen en daarmee dat ik de vraag stel :d

Die tweede screenshot is me niet duidelijk.
euhm ik weet niet hoeveel ram jij gebruikt, in taakbeheer kan je dat zien, maar volges mij is 66MB redelijk getweaked :D
 
ik snap niet goed wat er dan nog getweaked moet worden?
 
ik snap niet goed wat er dan nog getweaked moet worden?

uitzicht van het eerste fototje, wou gwn weten of het mogelijk is. Maar blijkbaar niet.
Voor probleemoplossing is dit een goed forum, voor tweaken aan de andere kant...
Maar goed bedankt aan XP pc en Jelpot voor jullie inzet.
 
uitzicht van het eerste fototje, wou gwn weten of het mogelijk is. Maar blijkbaar niet.
Voor probleemoplossing is dit een goed forum, voor tweaken aan de andere kant...
Maar goed bedankt aan XP pc en Jelpot voor jullie inzet.

ja ik heb de eerste afbeelding een aantal keren bekeken , er staan 2 cirkeltjes 1tje rond welke versie van windows--> xp sp3 enz. en een andere rond het beeldscherm :confused::
Jah sorry als ik het niet goed begrepen heb :D
.
Hoe heb je verder die oude pc zo kunnen tweaken? :shocked:
 
Kwestie van stevig processen de nek om draaien :).

ah ja het enigste wat ik daarvoor doe is gewoon met hijackthis :p

Mijn laptop met vista is na 20-30 sec na het invoeren van mijn wachtwoord in het inlogscherm volledig opgestart. inclusief antivirus en objectdock ;)

Moest je andere tips hebben...
Je bent welkom :p
 
ah ja het enigste wat ik daarvoor doe is gewoon met hijackthis :p

Mijn laptop met vista is na 20-30 sec na het invoeren van mijn wachtwoord in het inlogscherm volledig opgestart. inclusief antivirus en objectdock ;)

Moest je andere tips hebben...
Je bent welkom :p

wachtwoord ik kan het aannemen op een laptop, alhoewel ik dat ook niet op laptop heb staan, daar staat trouwens linux op, daar hebben de meeste mensen het al moeilijk genoeg mee :p, al snap ik niet waarom, eigelijk is het poepsimpel. maar een wachtwoord laat je boottime echt vertragen.

tweaken doe je zo: http://tweakhound.com/ :d


(mijn tweaksysteem: P3 866Mhz costa rica 160MB ram, een of ander niet overclockbaar mobo van compaq, 120GB seagate HD IDE aansluiting uiteraard, windows xp pro)
 
Laatst bewerkt:
ja weet je , het is een laptop die ik zelf betaald heb (1200€) en voor een studentje gelijk ik is dat erg veel... voor de meeste mensen waarschijnlijk ook :p

Maar wanneer ik mijn laptop niet beveilig is deze binnen de korste keren aar de kl*te.
Het is een laptop die ik altijd nodig heb voor school dus.

Maar ik zal de link eens checken vandaag en zien wat ik allemaal kan doen om te tweaken:thumb:

Houdt die site ook overclocking in? Niet dat ik dat met mijn laptop zou proberen :cool:
 
ja weet je , het is een laptop die ik zelf betaald heb (1200€) en voor een studentje gelijk ik is dat erg veel... voor de meeste mensen waarschijnlijk ook :p

Maar wanneer ik mijn laptop niet beveilig is deze binnen de korste keren aar de kl*te.
Het is een laptop die ik altijd nodig heb voor school dus.

Maar ik zal de link eens checken vandaag en zien wat ik allemaal kan doen om te tweaken:thumb:

Houdt die site ook overclocking in? Niet dat ik dat met mijn laptop zou proberen :cool:

nee ik denk het niet, maar idd niet op je werkcomputer gaan doen :) en dan zeker niet voor de eerste keer.
En overklokken is niet zo moeilijk, als je bios het toelaat kan je al vanaf dar overklokken, door de Mhz en/of multiplier aan te passen en in extremis ook de voltage, maar als je dit wilt doen doe het stap voor stap houdt de temperatuur nauw in de gaten en zonder eerst extra koeling te installeren niet aan beginnen.


(ik heb is ergens gelezen dat een hoog geklokte P4 meer warmte ontwikkeld per m² dan een nucleaire reactor :p, of dit waar is heb ik nog niet kunnen testen :p, maar dan ben ik zeker van dat elke cpu koeling nodig heeft :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan