XP unmountable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neural chaos

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Hoi,

Ik probeer XP home edition op een nieuwe schijf te instaleren.
Nadat ik als NTFS geformateerd hed liep de instalatie vanzelf tot dat de volgend foutmelding kwam bij opstarten
Unmountable_boot_volume
Krijg het niet weg en de PC stopt natuurlijk

Iemand een idee

Thanx

Hoi

Heb nu de foutmelding genoteerd en wel
Unmountable_boot_volume
STOP 0x000000ED (0x80ED5AF8,0x0000185,0x00000000,0x00000000)

krijg niet de mogelijkheid om een chkdsk te doen want deze foutmelding verschijnt steeds bij het opstarten.

Het volgende gebeurt dus. Nadat ik de foutmelding heb start ik op via de CD en wordt ik gevraagd windows xp te instaleren. Dat doe ik nadat windows de schijf als ntfs geformateerd heeft.
nadat er van alles geladen is komt vervolgende de foutmelding weer in beeld.

Schiet niet echt op dus.
De enige reden die ik heb om windows xp te gebruiken is dat ik met viedo wil werken waarbij de opnames nogal lang zijn, ca 1uur. Op windows 98 worden er dan verschillende scenes gemaakt die vervolgens na omzettingen op dvd pauzes opleveren bij deze scenewisseling. Nogal storend als je een film wil zien en elke 10 minuten stopt de film even.

Iemand nog ideeen hierover, bedankt

Dan zou ik toch kijken of een 80-aderige kabel uitkomst biedt. Die oplossing kom je overal op google tegen.

Heb nagekeken, maar ik had al een 80-aderige kabel naar mijn harde schijf.

Heb ook fixboot gedaan ,maar helpt ook niet.

Iemand nog een suggestie, HELP

heeft u toevallig een HP pc ,...? want HP heeft een fix uitgebracht voor hun pavilion PC`s.

HP Pavilion Desktop PCs - Resolving Unmountable Boot Volume Error Message in Microsoft Windows XP.....

mike

bios

Kijk is in je bios of er bij de schijf vermeld staat alszijnde " LBA "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan