XP user accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Ik heb bij windows XP twee user accounts, beide "Computer Administrator".

Mijn probleem is dat ik op de account die ik als eerste aan heb gemaakt, voor het gemaak 1, wel de "mijn documenten"-folder van de account die ik als tweede heb gemaakt kan zien. Vanaf 2 kan ik niet in de "mijn documenten" van 1.

Wat ik nou wil is dat 2 overal toegang tot heeft, en 1 niet in de dingen van 2 kan.

Als iemand me kan volgen, alsjeblieft, help me!

ga eens naar start > instellingen > configuratie > gebruikersaccounts en en wijzig voor beide accounts het type naar beheerder. Kijk eens of dat helpt.

Ga in verkenner naar Extra>Mapopties>Weergave. Onder Bestanden en Mappen haal je het vinkje weg bij Eenvoudig delen van bestanden gebruiken.
Klik rechts op je map Mijn Documenten en kies Delen. Vink aan Deze map delen. Onder de tab Machtigingen kun je nu rechten toevoegen aan gebruikers en het soort recht. Klik maar op Toevoegen, dan op Geavanceerd, en dan op Nu Zoeken. Je krijgt dan een lijst met namen waaruit je kunt selecteren wie je wel wilt machtigen.
Uiteraard werkt dit alleen als je schijf in het Ntfs bestandsformaat is geformatteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan