XP vaslopers: programma om te kijken waardoor en door wat die vastlopers komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een keer dan: had je die vastlopers altijd alleen maar als je met een activiteit bezig was, waarvoor je het Internet op moest?

Nog een keer dan: had je die vastlopers altijd alleen maar als je met een activiteit bezig was, waarvoor je het Internet op moest?

Ja, ik heb altijd mijn internet verbinding aan. Die staat zoiezo aan, ook al ben ik wat anders aan het doen dan surfen en kijken naar streaming media.

Dat bedoel ik niet. Die verbinding met het Internet is passief, "slaapt" totdat je bijvoorbeeld gaat e-mailen, met Internet Explorer, of een andere browser, het Internet opgaat.
Komen die vastlopers altijd voor als je actief gebruik maakt van je ADSL-verbinding?

Dat bedoel ik niet. Die verbinding met het Internet is passief, "slaapt" totdat je bijvoorbeeld gaat e-mailen, met Internet Explorer, of een andere browser, het Internet opgaat.
Komen die vastlopers altijd voor als je actief gebruik maakt van je ADSL-verbinding?

Ja die vastlopers komen als ik actief gebruik maak van mijn ADSL verbinding. Tijdens het kijken en beluisteren van streaming media of tijdens het surfen, met een inladen van een pagina.

Meestal heb je rechtsonder, in het Systeemvak van je Taakbalk naast de klok, een icoontje van twee PC's. Staat er bij jou een rood kruisje door dat icoontje als je zo'n vastloper hebt?

Meestal heb je rechtsonder, in het Systeemvak van je Taakbalk naast de klok, een icoontje van twee PC's. Staat er bij jou een rood kruisje door dat icoontje als je zo'n vastloper hebt?

Ik heb dat icoontje niet mijn systemtray staan dus ik zou het niet weten.

We hebben er nu niets aan, maar voor de toekomst: hieronder een afbeelding van Eigenschappen van LAN-verbinding.
Onderaan heb ik rood omlijnd waar je dat icoon kunt instellen en de mogelijkheid voor dat ode kruisje eronde. Zet een vinkj voor die regels.

We gaan eerst kijken of je systeem codecs mist.

Download en installeer Jave Runtime Environment 5.0 Update 9

Doe dat ook met Adobe Flash Player 9

En met K-Lite Codec pack full
Als deze laatste vraagt of hij een codec mag vervangen zeg dan ja.

.

Bijlagen

• LANEigenschappen.jpg
    LANEigenschappen.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 14
We hebben er nu niets aan, maar voor de toekomst: hieronder een afbeelding van Eigenschappen van LAN-verbinding.
Onderaan heb ik rood omlijnd waar je dat icoon kunt instellen en de mogelijkheid voor dat ode kruisje eronde. Zet een vinkj voor die regels.

We gaan eerst kijken of je systeem codecs mist.

Download en installeer Jave Runtime Environment 5.0 Update 9

Doe dat ook met Adobe Flash Player 9

En met K-Lite Codec pack full
Als deze laatste vraagt of hij een codec mag vervangen zeg dan ja.

.

Java is up to date bij mij, ik heb ook de laatste flash player. KLite Codecs had ik nog niet geinstalleerd is hij nu aan het downloaden.

Ik heb het pictogrammetje van de lan verbinding nu in mijn systemtray staan alleen kon ik geen vinkje zetten bij: 'Melding weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft'. Gek genoeg.

Ik moet even de deur uit, dus ik geef alvast de volgende stappen door.
Ga met je muis op dat LAN-icoon in je Systray staan, klik rechts en kies Uitschakelen.
Herstart je PC.

Ga naar je ADSL-modem, kijk hoeveel leds er branden en haal de spanning eraf.
Na vijf seconden de spanning er weer op en wachten tot alle leds weer branden.
Tot slot op je PC de LAN-verbinding weer inschakelen.

Ik moet even de deur uit, dus ik geef alvast de volgende stappen door.
Ga met je muis op dat LAN-icoon in je Systray staan, klik rechts en kies Uitschakelen.
Herstart je PC.

Ga naar je ADSL-modem, kijk hoeveel leds er branden en haal de spanning eraf.
Na vijf seconden de spanning er weer op en wachten tot alle leds weer branden.
Tot slot op je PC de LAN-verbinding weer inschakelen.

Gedaan. Ledjes branden alletwee nog van ethernetkaart en ADSL toen ik mijn PC had opgestart. Lanverbinding weer ingeschakeld. Toen modem gerest maar daarna had ik nog een verbinding. Na een heropstart van de pc nog geen verbinding Browser even gesloten en weer opnieuw toen had ik wel weer verbinding.

Je moet nu maar streaming-sessie starten en kijken hoe het gaat.

Ik hou het in de gaten. En mochten er weer problemen komen, geef ik dit topic wel weer even een schop.
Het is niet altijd die vastlopers maar eens in de zoveel tijd. Soms 2x kort op elkaar de andere keer duurt het weer wat langer voordat er een vastloper optreed. Bedankt voor de hulp in iedergeval tot nu toe.

Okay. Je kunt altijd weer aankloppen.

Dat doe ik dan maar weer want ik had een uurtje geleden weer een vastloper. Toen ik naar het icoontje van de lan verbinding keek in mijn systemtray stonden beide monitortjes licht blauw gekleurd tijdens de vastloper. Er reste mij niets dan de computer weer handmatig uit te zetten en weer op te starten. Blijkbaar heeft dat op QoS pakketplanner aanvinken niets geholpen?

Net dit topic weer een schop gegeven en kort daarop weer een vastloper. Dit keer gebeurde het tijdens het surfen en op de achtergrond had ik een audio livestream aan dit keer. Wederom weer helemaal niets terug te vinden in de logboeken van eventvwr. Dus daarom nogmaals de vraag: ik ben op zoek naar een programma buiten eventvwr om, die de fout wel loged zodat ik weet wat ik hieraan moet doen. Alvast dank.

Na weken van geen vastlopers gisteren en vandaag weer vastlopers. Gisteren zelfs direct X geupgrade van versie 8.1 naar 9.0 maar dat was dus ook niet de reden dat ik steeds die vastlopers krijg. Eventvwr geeft weer niks weer. Iemand nog iets waar dit aan kan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan