xp verhuizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2jane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi allemaal, een slome vraag misschien, maar indien mogelijk een stuk sneller..:)
Ik heb recentelijk mijn 2 harde schijven geformatteerd en xp op C gezet. Maar nu merk ik dat deze schijf toch wel wat slomer is dan de D. Kan ik nu door alle programma's en Windows te kopieëren/slepen alles op D zetten? Of moet ik weer opnieuw installeren....

alvast bedankt!
groeten,
Jane

image

image maken met ghost. desnoods op cd branden (je kan opties meegeven dat hij de bestanden split) en dan op je snelle schijf terug zetten

Kan met ghost idd met de optie -clone-.
of
Met PartitionMagic met de optie -copy a partition-.

Mocht je 1 van beide in bezit hebben, kun je hiermee aan de gang.

Met ghost werken zou de beste optie zijn ja (alhoewel je ook meteen rechtstreeks op de andere schrijf kan zetten, zonder eerst een image te hoeven maken).

Daarnaast moet je niet vergeten de nieuwe WinXp Harde schrijf, op master te zetten (dus laten herkennen als eerste harde schrijf), anders zal het namelijk nog niet werken.

partionmagic en ghost heb ik niet, dus het zal verplaatsen worden. D op master zetten doe ik in de Bios, toch?
groeten, jane

Geplaatst door 2jane
dus het zal verplaatsen worden. D op master zetten doe ik in de Bios, toch?
groeten, jane
Met verplaatsen kom je er helaas niet.
Kijk hier voor uitleg Ghost;
http://go.to/wintips
Ga daar naar Handleidingen>Norton Ghost.
Hier vind je tevens een download link.;)

D op master zetten doe je niet in de bios.
Je moet dan de schijven op de IDE-kabel gaan wisselen en de jumpertjes achter op de schijven veranderen.

Da's heel duidelijk, bedankt! Over D als masterschijf, ik heb al eerder xp op D gehad en hoefde toen niets te verwisselen. Wel was dat een schone her-installatie, waarbij ik alles geformatteerd had. Moet ik nu dan die schijven gaan wisselen?
groeten,
jane

Moeten is dwang.
Het is naar mijn mening wel beter je besturingssysteem op de eerste schijf te zetten.
Dus ik zou de snelste schijf als C-schijf gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan