XP verplaatsen naar andere SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars34

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem. Ik heb pas een nieuwe SSD kaart gekocht en wil nu m'n complete Windows overzetten van m'n oude hardeschijf naar de nieuwe SSD. Ik heb echt geen idee hoe dit moet. Is er een manier om een gehele partitie (inclusief Windows) over te zetten naar een andere partitie.

Je kan een image maken van de schijf (klonen). Echter als je Windows lang geleden geinstalleerd, is zou ik persoonlijk voor een schone installatie op de SSD kiezen.

Windows is een half jaar geleden opnieuw geïnstalleerd dus die kan nog wel een tijdje mee. Hoe kan ik m'n harde schijf klonen?

wieweet is het een optie windows 7 te installeren aangezien dit tot nu toe de enigste besturingssysteem is dat TRIM ondersteund, dit is een technologie dat de bewerkingen op een ssd veel sneller laat gaan. als je pc hier sterk genoeg voor is.

anders inderdaad gewoon een image overzetten, je kan em eventueel gewoon alvast aansluiten. nog een tip dan, als je toch besluit windows te herinstalleren koppel dan de oudere hardeschijf even los. dit zorgt ervoor dat alle MBR bestanden op de ssd komen.

Ik vind Windows 7 te duur om aan te schaffen (op dit moment). Maar hoe kan ik dus m'n schijf klonen?

Oké bedankt allemaal. Ik heb gewoon Windows opnieuw geïnstalleerd, want het lukte me gewoon niet. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan