XP vervangen door Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo,

Ik weet niet of ik met mijn vraag op de goede plek zit, maar dan hoor ik het wel. :). Ik heb nog XP op mijn oude computer, maar wil nu Windows 7 installeren, maar als ik de cd er in doe, gebeurt er helemaal niks. Dus mijn vraag is: hoe kan dit?????

groet,
Adelheid

Wellicht staat je bootoptie verkeerd. Zet je cd/dvd speler op plaats 1.
Heb je eerst windows 7 upgrade advisor al gedraaid om te kijken of je hardware wel voldoet aan de eisen? Anders kan je soms wel eens van een koude kermis thuiskomen wat drivers betreft.

Hoi Adelheid,
Je moet eerste DVD stoppen in DVD-Rom, dan sluit computer en bij opstarten trommelen op de F8.
Kies da opstarten vanaf CD, dan moet je (C) schijf formateren en da installatie kiezen. Dan wordt Win 7 geïnstalleerd.
Succes..

Ik had normaal niet hoeven veranderen, maar ik ben veranderd van provider en wilde mijn computer op zolder draadloos aansluiten zeg maar en dat ging niet op de één of andere manier, en volgens een dame van de helpdesk kon dat nog wel eens liggen dat xp niet goed "communiceerde" met de wifi instellingen o.i.d.????? Nu kun je mij alles wijs maken op dit gebied, dus vandaar HELP. Ik had Windows 7 nog, dus ik dacht dat probeer ik dan, maar nee dus.
Ik heb dus geen internet op deze computer, dus ik kan dan denk ik die upgrade advisor ook niet draaien of wel?

Hallo Mieral,
Bedoel je nu dat ik eerst de cd er in moet doen en dan de computer moet afsluiten of begrijp ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar eens ea duidelijk krijgen:

Voordat je Win7 gaat installeren, zal je moeten achterhalen of deze pc geschikt is voor Win7.
Handig is de drivers vooraf op te halen.
Je wilt draadloos het Internet op. Deze pc heeft dus een draadloze netwerkkkaart?
Nu staat er XP op. Mag de hele pc leeg, anders moet je ea wel veilig stellen.

Ik denk dat je maar beter er iemand bij kunt halen die er verstand van heeft, want dit zal heel lastig worden om op te lossen via forumberichten.

Als je in Den Haag woont wil ik er wel even naar kijken. kost niets :-)

Hallo,

Hartelijk dank voor je aanbod, lief van je, maar het is inmiddels opgelost!

Groet en fijn weekend
Adelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan