xp verwijderen oude pc? + vraag over vista...

Status
Niet open voor verdere reacties.

missjuno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Hallo!

Ik heb de afgelopen 2 jaren vanalles op mijn laptop (vista) gezet inclusief de gehele harde schijf van mijn oude pc (xp). Met als gevolg laptop vervuild! Ik heb al heleboel bestanden kunnen verwijderen maar krijg ook heleboel bestanden niet weg vanwege machtigingen. Niemand vertelde me dat ik dat eerst moest regelen op oude pc...en om nu voor elk bestandje de machtigingen te wijzigen.... Dus ga ik binnenkort vista van mijn laptop opnieuw installeren (ook vanwege andere problemen op mijn laptop) en los ik de vervuiling gelijk op. Op dit moment ben ik al bezig om alle bestanden die ik wil bewaren in 1 map te plaatsen (aardig klusje) zodat ik later een backup kan maken.

Nu wil ik een definitieve opslagplek hebben voor mijn bestanden naast mijn laptop. Ik heb mijn oude pc (oude dame) nog. Mijn ideetje is om van de harde schijf oude pc een externe geheugen te maken voor de laptop. Echter alles doet het nog van mijn oude pc...alleen met illegale versie xp. Ik vind het ergens wel zonde om een pc die nog prima werkt te degraderen tot alleen een harde schijf als extern geheugen. Ik vraag me alleen af wat ik met mijn oude pc ga doen...misschien alleen 'muziek/fotopc' maken?

Vraag:
Is het verstandig om xp eraf te halen als alles nog prima werkt?
Is het mogelijk om vistabestanden op de harde schijf te plaatsen zonder verwijdering van xp? Dus de backupbestanden van vista op deze schijf te plaatsen die ik momenteel aan het verzamelen ben. Ik ben bang dat het doorelkaar komt te staan en dat ze 'ruzie' maken met elkaar.

Dan nog een vraagje over vista...ik gaf al aan dat ik problemen had om bestanden van xp op mijn laptop te openen/verwijderen ivm machtigingen. Als ik straks vista van mijn laptop verwijder (dus fabriektoestand) en vervolgens weer installeer en ik wil mijn backupbestanden installeren zit ik dan weer met machtigingen van "oude vista" en "nieuwe vista"? Met andere woorden moet ik nu nog wat doen vóórdat ik huidige versie verwijder?

Nou hoop dat ik alles kort en duidelijk uitgelegd heb...zo niet dan merk ik het wel!
Sta ik in hele verkeerde rubriek dan merk ik ook wel!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan