XP verwijderen voor 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deedee26

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
22
Hallo mensen, ik wil graag weer windows 98 als bestuuringssysteem hebben, maar ik heb nu windows xp en ik weet nie hoe ik die kan verwijderen. Kan iemand mij hierbij helpen??
 
Je kan gewoon een W98 opstartdiskette erin doen en formateren volgens mij.
Maarre als ik vragen mag...waarom XP eraf??
 
Als er nu NTFS gebruikt wordt gaat dat formatteren niet. Bij NTFS moet via FDISK de huidige partitie verwijderd worden en (via Fdisk) een nieuwe gemaakt worden, na een reboot kun je deze dan formatteren.

XP zal te traag zijn?
 
omdat mijn webcam er niet opwerkt en een aantal oude maar tog nog steeds leuke spellen er niet op werken.
 
Als er nu NTFS gebruikt wordt gaat dat formatteren niet. Bij NTFS moet via FDISK de huidige partitie verwijderd worden en (via Fdisk) een nieuwe gemaakt worden, na een reboot kun je deze dan formatteren.


????? kan dit mssn iets meer uitgelegd worden ???????
 
NTFS is een schijf indeling.
Zo heb je ook FAT32(een andere schijfindeling) die je wel met behulp van een Win98 floppy kan formateren.
Lees hier de uitleg over Format en Fdisk;
http://go.to/wintips

Als de PC kan opstarten vanaf de cd-rom, dan kan je ook de WinXP cd-rom erin doen.
Je gaat door met de setup tot het scherm over de schijf formateren.
Laat de schijf dan als FAT32 formateren en je kan daarna opstarten met de Win98(se) cd-rom.;)
 
Laatst bewerkt:
Oude spellen kan je via compatibiliteitsmodus gewoon in xp draaien.

Je webcam is een kwestie van de juiste driver.

Lijkt me al met al geen reden om xp te vervangen door 98.
 
Haha dat dacht je, mijn philips webcam doet zen werk perfect onder 98 en 2000 maar onder XP: NJET
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan