xp-vista dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linguala

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
6
Nou, dames en heren van helpmij...Ik kan het een en ander doen, maar als het bij mij misloopt, dan loopt het wel goed mis.

Ik heb een laptop waar vista op staat. Nou vind ik vista zo'n stomme versie dat ik daar xp heb opgezet...weliswaar in dual boot omdat die vista nodig is.
Alles goed en wel, vista werkt niet meer en al, normaalste zaak van de wereld.
Heb die vistabootpro 3.3 gedownload en geinstalleerd en gedaan wat er mij werd gevraagd.
Hoe raad je het, vista werkt terug...xp niet meer dus!!!
Ik heb hele dagen forums gezocht naar een oplossing, maar ik vind het maar niet.
Er wordt melding gemaakt van 3 specifieke bestanden(boot.ini en nog 2) die nodig zijn om xp terug te laten werken, maar bij het zoeken ernaar, kan ik die nergens vinden.
Ik heb de installatie cd van xp bij hande, dus wat is de beste manier om dit snel te fixen?
Zijn er behalve een format van de xp schijf nog andere mogelijkheden die minder tijdrovend zijn?
Alvast bedankt.
 
xp niet meer dus!!!
Even omschrijven waarom XP niet meer werkt aub. Krijg je foutmeldingen, blauwe schermen, marsmannetjes op bezoek?
Dan kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing.
 
ok, nadat ik "a previous version of windows"(mijn xp boot) selecteer, krijg ik een zwart scherm.
Hey zegt dat \ntldr ofwel beschadigd is of er gewoon niet is.
Status: 0xc000000e komt er ook op te staan.

Er staat ook een heleboel uitleg over cd erin steken en in het opstartscherm herstellen te kiezen. Maar als ik dat doe, vrees ik dat vista weer niet meer zal werken en dan zijn we weer bij af.
 
Volgens mij zou je eerst xp en dan vista moeten installeren.
Als je xp er als 2e erop zet dan krijg je volgens mij het probleem dat xp vista niet herkent als een besturingssysteem omdat toe xp uit gebracht was vista er nog niet was.
Dus eerst xp installeren dan vista. Nu zal vista xp herkenen als een besturingssysteem en zal hij het waarschijnlijk weldoen.
 
NTLDR is het gevolg van een corrupte opstart. Eerst XP herstellen en dan Vista is het devies.
 
ja het is aangeraden om eerst xp te installeren en dan pas vista maar bij mij staat er ook gewoon vista op en wanneer ik een dualboot zou willen heb ik ook geen zin om eerst vista eraf te smijten xp te installeren en dan nog eens vista te herinstalleren.

Wat ik zou doen is de xp cd insteken en herstellen zoals is aangegeven.
Normaal zou dat moeten lukken zonder gegevensverlies.
Daarna zou je altijd eerst xp kunnen installeren en daarna vista wanneer het zou mislukt zijn.

Maak wel eerst je recovery dvd's aan voordat je begint :thumb:
 
'k zal het aanraden van de computer eerst volgen...die optie lijkt me op dit moment nog steeds de beste.
Als het niet lukt, dan weet ik nu wat m'n opties zijn.
Bedankt iedereen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan