XP / Vista dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Hoi,

Aangezien het nieuwe moederbord eindelijk onderweg is (klikkerdeklik) wil ik toch nog even weten hoe het dualboot zit tussen Vista en xp. Vele hoor ik zeggen dat VistaBoot een handig iets is. Maar daarvoor moet je eerst een OS Geinstalleerd hebben. Moet ik dan gewoon xp installeren, daarna Vistaboot draaien en dan Vista installeren?

(Uiteraard 2 partitie's maken op de hardeschijf toch?)

Gr,

Johan
 
yup, eerst 2 partities maken en welke OS je dan als eerste installeerd maakt niet zoveel uit.
Zelf doe ik eerst altijd xp en daarna vista.
Vista bootpro kan eigenlijk (heb ik ook ) op beide versie's geinstalleerd worden en het is eigenlijk een programmatje waarmee je de opstart (boot) me kunt verandere/aanpassen.
Ik heb hem op xp geinstalleerd en ingesteld dat vista de standaard is, houd dus in dat als ik alleen de aan/uit knop indruk de pc opstart in vista.
Krijg echter nog wel steeds de optie , ong 30 sec maar dat is ook korter of langer in te stellen, om te kiezen welke os ik wil opstarten, in vista of oudere versie van windows (xp)
Ook als je 1 van de 2 osén verwijderd kun je met dat programma de boot weer in orde maken.
overigens heb ik 4 partities met op elk een os draaien.
Xp pro , Vista x64 , Windows 7 en een partitie waar ik steeds weer een andere versie of os op uitprobeer zoals nu ubuntu.

De xp die je wilt installeren moet wel sata drivers hebben of je moet ze apart op een cd of (als dat nog bestaat) floppy
 
Ah oke. Dus eerst gewoon XP installeren, dan Vista Boot Pro installeren op xp en daarna vista installeren op de 2e partitie. :) Dankje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan