Xp > Vista > Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennismorrenPRO

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
56
Hallo mensen.
Ik heb nog al een computer van 2003 met redelijke prestaties :rolleyes: 2 GHZ 256 MB videokaart ati radeon 9250 en dat is het probleem << Ik kan geen games meer spelen in vista omdat de videokaart IN VISTA niet directX 9.0 Ondersteunt. Dus ik wil terug gaan naar XP en volgens mij kan dat op 2 manieren: (EN DE BOOT VAN XP IS VERWIJDERD)
1.XP opnieuw instralleren. Mijn SATA (hdd) wil de bios (niet zien) en XP in de setup zegt dan dat hij geen hdd kan vinden (hij start wel op)
2. XP kopiereen van een andere computer > Gedaan maar ik weet niet hoe het bestand heet van het opstarten want vista gebruikt > Winload maar wat gebruikt XP? Of hoe kan ik een bootfile maken met XP (Geen diskettes want ik heb geen diskette station)
Alvast bedankt:)
 
En nu in begrijpbaar Nederlands??

Snap er zo de balle niet van.
 
na wat lang te lezen haal ik 1 vraag uit en dat is: vista gebruikt Winload maar wat gebruikt XP? xp gebruikt als ik et goed heb de boot.ini voor de rest kan ik er moeilijkt wat uithalen sorry
 
Hoi !

Ik snap er ook weinig van, maar als je in Vista VistaBootPro installeert kunj e de Vista boot uitschakelen, en daarna weer opstarten in XP.

Of staat dat er nog niet op ???


Greetz,

Harry.
 
DUIDELIJKE vraag is het niet... Oplossing maar:

1.Hoe krijg ik XP terug als ik VistabootPRO gebruik
2.Ik weet dat XP Boot.ini gebruikt: op de C schijf?
3.VISTAbootpro: IS er ook zoiets voor xp OF
4.Windows XP Instralleren IN VISTA: Het is grijs omdat de windows versie hoger is dan XP dus Kan ik ergens de windows versie zie en bewerken?
Zo duidelijk:rolleyes:
Alvast bedankt voor de reacties!:D
 
Ps

Ik had eerst XP En toen Vista geinstrallerd MAAR MIJN XP MAP IS WEG dus ook de BOOT! Dus als ik alles formateer kan mijn windows cd de hdd niet vinden (bios vind hem ook niet!!!) (NOT DETECTED) Dus ik wou een boot maken van xp met mappen van een andere pc: WINDOWS en hoe maakt ik een boot voor xp of lees de vragen hierboven graag :D
Alvast bedankt:thumb:
 
Hoi !

Heb je Vista op een aparte schijf/partitie geinstalleerd ?

HE je toevallig een SATA HDD ?

Zo ja, heb je een floppy met de drivers gemaakt ?

Als je HDD in je BIOS niet herkend wordt, kun je er ook niets op installeren toch ?

Dus: Opstarten van de WinXP-CD, op F6 trommelen als dat wordt aangegeven, floppy met SATA-drivers erin, de aanwijzingen op het scherm volgen.

Enne, als je het wat beter uitlegt zonder dat geschreeuw (hoofdletters) kunnen we je beter adviseren.

Greetz,

Harry.
 
Juist zoiets deed ik al

Ja Xp en Vista zitten op verschillende partitie C:Vista en F:XP maar dat is niet correct xp> bestanden zijn weg of beschadigd.

Ja een SATA HDD met drivers op cd die ik op een floppy heb gezet :D
Maar als ik F6 druk gebeurt er niks bij het booten van pc of doe ik iets verkeerd dus wanner moet je precies op F6 drukken? Alvast bedankt:D :thumb: :rolleyes:
 
Hallo !

Nog een keer: Opstarten van de WinXP-CD, je krijgt een blauw scherm, met onderaan: Toetst F6 als u ....bla bla bla, dan krijg je vanzelf de vraag om de floppy in de floppy-drive te doen, kies voor de juiste drivers, laat de floppy erin zitten want je hebt 'm nog 'n keer nodig !


Dan: partitie's verwijderen, nieuwe partitie maken en XP daarop installeren.

Daarna Vista evt. op een andere HDD/partitie installeren.

Makkelijk toch ?

Succes,

Harry.
 
Goed nieuws

Bij Device Manager ook wel bekend als apparaatbeheer was eerst 1 uitroepteken bij Others namelijk: VIA VT8237 RAID Controller > daar kon ik kiezen uit IDE drive of RAID en ik heb IDE gedaan>> waarom? Bios zij IDE drivers > no harddisk alleen de cd rom dus nu is het 2/3 gelukt> er staat geen uitroepteken meer bij :D en staan bij storage controllers :thumb: maar :eek: nu bij : WinXP Promise SATA378 (tm) IDE controller :: Zo heet de driver ... hij doet het maar hij wil niet starten (cannot start device) dus eens kijken wat de bios zegt en ik probeer de andere driver ook nog :rolleyes: Volgens mij gaat het wel goedkomen :D
 
Hallo !

Nog een keer: Opstarten van de WinXP-CD, je krijgt een blauw scherm, met onderaan: Toetst F6 als u ....bla bla bla, dan krijg je vanzelf de vraag om de floppy in de floppy-drive te doen, kies voor de juiste drivers, laat de floppy erin zitten want je hebt 'm nog 'n keer nodig !


Dan: partitie's verwijderen, nieuwe partitie maken en XP daarop installeren.

Daarna Vista evt. op een andere HDD/partitie installeren.

Makkelijk toch ?

Succes,

Harry.
Bedankt nog maar :: IK kan niet instralleren in windows setup : kan geen hdd's vinden word afgesloten blabla o ja met diskette ;)
 
Uitslag met drivers op diskette windows setup is

:thumb: Helaas, Nog steeds "Setup kan geen harde schijven vinden">> ONZIN! O ja tijdens de boot scant fasttrak ofzo naar ide drivers : NO ide drivers found The bios is not installed>> Wat een gezeik! Er zit een bios op die fijn werkt alleen die wil De hdd ook niet vinden >> Windows : HDD gevonden! Bios en alles wat voor windows laad of komt: Can't find HDD maar... voor hij gaat zoeken naar ide drivers staat mijn harde schijf er wel alleen die kan ik niet beheren :mad: Ik word er moe van :rolleyes: dus hebben jullie nog ideeen? :confused: Weer alvast bedankt :D:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan