XP volledig formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar is er dan een bootdiskette te vinden die ongeveer hetzelfde doet als die programma's als eracer

Als er echt zo veel privacy bestanden op staan die derden absoluut niet mag zien dan zet je er toch gewoon een andere harde schijf erin.
Zo duur zijn die niet en misschien heb je er we eentje leggen.
Dan weet je voor 100% zeker dat niemand aan jou gevoelige informatie komt
En wie weet heeft een buur of kennis of familielid wel een instalatie cd leggen. zet die er dan op en voer dan je eigen key sleutel in.

anders is het ook wel goed als je het gewoon formatteerd nu ik de reacties zie, is daar niet een commando voor

Klik op de bovenste en daarna op de 10e (Windows 98 SE OEM)
Die pak je uit naar diskette, start de pc op met de diskette en als op je scherm verschijnt

a:>

typ je

format c:

Klik op de bovenste en daarna op de 10e (Windows 98 SE OEM)
Die pak je uit naar diskette, start de pc op met de diskette en als op je scherm verschijnt

a:>

typ je

format c:
bedankt voor de tip:thumb: maar ik ha nog 2 vraagjes:
werkt dit ook met meerdere partities en ik vroeg me af waarom ik windows 98 moet kiezen.
ik heb nl xp:confused:

Omdat je géén CD hebt van Windows.
Als je met die diskette van 98 boot, kun je vanaf diskette álle schijven formatteren.
Je typt op de a:>

format C:

daarna

format D:

en zo kun je het hele alfabet doorwandelen, net zoveel letters als dat je schijven hebt.

Laatst bewerkt:
oke ik ga het proberen.:cool:
allemaal bedankt:thumb:
ik wacht nog heel even met de probleem opgeost knop want ik moet het nog proberen;)

Dat formatteren gaat je lukken met die bootdisk, maar houd in het achterhoofd dat een echt 101% kwaadwillende zelfs dan nog informatie van die schijf zal kunnen achterhalen. Dat kost alleen óf erg veel geld, óf het moet een computerdeskundige zijn aan wie je het ding verkoopt én die deskundige moet vanaf moment 0 de intentie hebben om data zichtbaar te willen maken en juist die combinatie van factoren acht ik op een waarschijnlijkheidsschaal van 0 tot 10 -> -0.

Er vanuit gaande dat de pc verkocht wordt aan iemand die er gewoon mee aan de slag wil gaan, denk ik dat je je na een formatteer opdracht geen zorgen meer hoeft te maken.

Laatst bewerkt:
[offtopic]

0 tot 10 -> -0.
min 0 ? grinnik :) is dat nou hetzelfde of minder dan 0?
[/offtopic]

Maar als je het toch niet vertrouwd, gebruik dan killdisk of dban uit de eerdere posts.
Die overschrijft alle sectoren een aantal maal met verschillende "patterns" om hem daadwerkelijk helemaal leeg te halen (duurt wel een dag ofzo)

Als je besluit toch alleen te formatteren, gebruik dan de schakeloptie /u (dus "format c: /u", "format d: /u" etc etc etc)
die er voor zorgt dat de partitie ook overschreven word. (zonder /u word alleen de ruimte vrij gegeven en is het erg simpel om de data op ongebruikte stukken terug te halen)

[offtopic]

min 0 ? grinnik :) is dat nou hetzelfde of minder dan 0?
[/offtopic]

Maar als je het toch niet vertrouwd, gebruik dan killdisk of dban uit de eerdere posts.
Die overschrijft alle sectoren een aantal maal met verschillende "patterns" om hem daadwerkelijk helemaal leeg te halen (duurt wel een dag ofzo)

Als je besluit toch alleen te formatteren, gebruik dan de schakeloptie /u (dus "format c: /u", "format d: /u" etc etc etc)die er voor zorgt dat de partitie ook overschreven word. (zonder /u word alleen de ruimte vrij gegeven en is het erg simpel om de data op ongebruikte stukken terug te halen)
Bedankt voor de aanvulling want dit niet onbelangrijke detail was ik idd. vergeten. (Dom!)

@delkluif : met weglating van de aanhalingstekens.

Laatst bewerkt:
Omdat je géén CD hebt van Windows.
Als je met die diskette van 98 boot, kun je vanaf diskette álle schijven formatteren.
Je typt op de a:>

format C:

daarna

format D:

en zo kun je het hele alfabet doorwandelen, net zoveel letters als dat je schijven hebt.

weed je dat windows xp ntfs heeft en windows 98 zit geen ntfs schijven dus ook niet formateeren

Zo moeilijk is het niet. Wat eerdere mensen al zeiden, zolang het geen computerdeskundige is, die op jouw informatie uit is, zul je je computer veilig kunnen doorverkopen. Je moet gewoon bij jezelf de afweging maken, wil ik echt 100% zekerheid dat NIEMAND mijn bestanden ooit zou kunnen zien, dan douw je er een andere harde schijf in, met killdisk of een ander dergelijk programmatje bestaat er een kans van 0,01 dat degene waar je hem aan door verkoop jouw informatie nog wel kan achterhalen.

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan