XP vraagt plotseling om wachtwoord help help aub

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Help.
Zonet dedriver cd rom geplaatst in mijn computer om de software van AC Rayon te instaleren. Na instalatie moest opnieuw worden opgestart. Dit heb ik gedaan maar nu vraagt mijn computer plotseling om een wachtwoord....???
Opnieuw opgestart met de laatst bekende werkende optie, maar dit helpt niet. Ook in de veilige modus opstarten helpt niet
De comp blijft om een wachtwoord vragen......m.a.w. ik kan NIKS meer.
Werk nu via de laptop. Voor de compleetheid: Ik heb upc breedband en een linksys wireless G broadban router aangesloten.
Ik heb ook de comp. opnieuw opgestart door de router los te koppelen, maar hij blijft om een wachtwoord vragen.

Graag uw hulp Ik wacht met spanning af in de hoop mijn probleem te kunnen verhelpen.

Hey,

heb je al geprobeerd in veilige modus op te starten en dan als administrator in loggen?
1) Om dat voor elkaar te krijgen start je de pc opnieuw op en dan druk je een aantal keer op [F8].
2) Nu krijg je een optie om windows in (normale) veilige modus op te starten.
3) Als het login scherm verschijnt druk je op [CTRL]+[ALT]+[DEL]. Er zal een scherm verschijnen waar je gebruikersnaam en wachtwoord op kunt geven. Als je dat niet krijgt druk je nogmaals op de toetsen tot je het wel krijgt.
4) Vul dan in als gebruikersnaam "Administrator" en laat wachtwoord leeg. Dan op OK drukken.
5) Verander nu het wachtwoord via configuratie scherm.

Hopelijk kun je inloggen als admin, want als dat ook niet gaat, dan zul je dat wachtwoord moeten resetten.
Er zijn CD's in omloop om dat voor elkaar te krijgen. Een van deze cd's is "Hirens Boot CD".

Succes,
Mathijs

Hoera gelukt!!

Allereerst bedankt voor de reactie's. Tijdens "van alles" proberen, ook de ontvangen tips, kwam na enkele malen op enter drukken mijn bureaublad tevoorschijn. Hierna ben ik teruggegaan naar een herstelpunt en het probleem was verholpen.
Ik denk nu ( weet het bijna zeker) dat het te maken heeft gehad met het instaleren van software die ik bij een aangeschafte dongle voor de A.C. Rayon mediaplayer had gekregen. Ga nu toch eens proberen om de distributeur (A.C RAYAN) te contacten.
Mag toch niet zo zijn dat dit gebeurd bij de instalatie van software...

Ja en intussen weet (lees:durf) ik niet meer wat ik kan doen om te probleem te voorkomen.
Ik zit mogelijk niet in de goede groep maar is er iemand die dit ook is overkomen...ik houd me aanbevolen voor tips om de mediaplayer draadloos te kunnen laten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan