XP+W7 dualboot, XP moet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansje Pansje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
3
Hoi mensen,

Hier een van de vele vragen betreffende een dualbootsysteem waarbij ik XP wil verwijderen. Heb een uur op internet gezocht maar het meeste sloot niet aan op mijn vraag dus zoek ik wat op-maat-gemaakte hulp.

Ik heb XP en W7 geinstalleerd, XP zat bij mijn computer en W7 heb ik gedownload (legaal) en een key gekocht bij Microsoft. Nu wil ik XP eraf gooien en alleen met W7 verder gaan, maar ik weet niet wat ik moet doen. Bij de meeste oplossingen heb ik namelijk een CD nodig maar die heb ik van beide niet. Mijn concrete vraag is nu dus hoe ik XP eraf krijg? Ik heb al wat in EasyBCD zitten klooien maar weet niet of alles nu goedstaat en als ik mijn C: schijf wil formatteren zegt hij na 0.5 seconden dat het niet voltooid kan worden.

De ideale situatie zou voor mij zijn W7 op de C: schijf (als enige) en Windows XP helemaal verwijderen.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Wat voor bestand heb je gedownload? (ISO, RAR of....?)
 
De ISO kun je op schijf branden met bijvoorbeeld IMGburn of Nero.
 
Zodra je een opstartbare CD/DVD hebt gebrandt kan je je computer vanaf deze cd/dvd opstarten en de harde schijf opnieuw partitioneren en Windows 7 installeren.

Anders moet je de opstartpatiie naar de Windows7 partitie ombuigen, je opstartbestanden herstellen, en kan vervolgens xp partitie verwijderen.

Indien je van de vorige zin niets hebt begrepen is de eerste zin van toepassing.

Success :thumb:
 
Zodra je een opstartbare CD/DVD hebt gebrandt kan je je computer vanaf deze cd/dvd opstarten en de harde schijf opnieuw partitioneren en Windows 7 installeren.

Anders moet je de opstartpatiie naar de Windows7 partitie ombuigen, je opstartbestanden herstellen, en kan vervolgens xp partitie verwijderen.

Indien je van de vorige zin niets hebt begrepen is de eerste zin van toepassing.

Success :thumb:

Dat snap ik (de eerste zin) maar hij is op het moment al geinstalleerd. Moet ik hem dan alsnog op een CD branden en de schijf opnieuw partitioneren? Want ik heb de andere topics ook gelezen en daar las ik dat als je XP verwijderd je iets met je boot-dinges moet bewaren. Of wordt de schijf automatisch geformatteerd bij het opnieuw partitioneren en worden er dan boot-bestanden naar windows 7 gezet?
 
De schijf branden heeft als voordeel dat je later Windows 7 opnieuw op een kaal systeem kan installeren. Ik denk dat je opstartbestanden op de C schijf staan samen met xp, en op de D schijf heb je dan Windows 7. Indien je weet wat je doet kan je Windows XP verwijderen en Windows 7 opstartbaar maken. Indien je het niet weet kan je beter een opstartbare schijf branden, en alles opnieuw installeren. Ben je sneller klaar.:thumb:
 
Ik weet niet goed of mij vraag verband heeft met deze vraag (en oplossing), maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb vorig jaar XP geinstalleerd, per onbgeluk, op de E schijf. Geen probleem. De computer draaide prima.

Nu heb ik echter een Windows 7 geinstalleerd op de C schijf, omdat ik jaarlijks een schone installatie maak.
Windows 7 draait prima, alles weer opnieuw geinstalleerd en klaar.
Ook nog even de E schijf geformatteerd om van XP af te zijn.

Nu kan ik echter nog steeds (bij het opstarten) kiezen uit twee mogelijkheden:
Een oudere versie van Windows
Windows 7

Hoe haal ik dit weg ? Staan er ook nog ergens "restant" XP bestanden die ik ook nog kan verwijderen om meer plaats te krijgen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan