XP werkstation op NT server 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb onlangs een XP pro pc op een NT 2000 netwerk aangesloten.
Alles werkt maar het valt me op dat de bestanden op de server af en toe heel traag te benaderen zijn. Het lijkt er vooral op als ik wissel van directory. Het duurt dan een seconde of 10 voordat de nieuw gekozen directory dan geopend wordt. Is de directory eenmaal geopend dan kan ik wel ongehinderd door de bestanden scrollen.
Het zit echt in het wisselen van directory. Het moment lijkt willekeurig want als ik zo'n pauze heb gehad dan gaat het weer een tijdje goed ook met de directory waar het laastst zo'n pauze in optrad.

Bij de overige win 2000 werkstations is er nix aan de hand.
Ik heb de netwerkschijven in de uitsluitingslijst van de virusscanner gezet omdat het scannen avn de schijven ook veel tijd vergt.en ik heb de windows firewall uit gezet.

Tevens heb ik een netwerkinstallatie van een faxprogramma genaamd winfax die op alle pc's draait. Op het XP station heb ik het geinstalleerd maar het aanmelden bij de host (de server) lukt ook niet. Misschien hebben beide dingetjes dezelfde oorzaak en staat er op mijn werkstation iets verkeerd ingesteld.

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.

Volgens mij heb ik het al opgelost, Ik kwam bij de virusscanner nog een optie tegen om alle netwerkschijven uit te sluiten van de scanlijst. Schijnbaar geeft die optie een beter resultaat dan de uitsluitingslijst waar ik de belangrijkste netwerkschijf al in had staan.
Anyway het werkt nu in ieder geval goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan