xp werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

pabex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
op mijn moeders computer zit xp
zo ineens was ms antivirus security center geinstalleert en kreeg constant berichten dat er virussen opzaten en om ze weg te halen moest je registreren. ze heeft dus aangeklikt dat ze onbeschermt verder wou werken.maar ms antivirus center bleef doorgaan met die berichten.
toen wou ze dat programma wegkrijgen want ze heeft kaspersky internet security 2009 er opstaan, maar vervolgens lukt hrt niet want dat programma stond tussen de software lijst
toen heeft ze de pc handmatig uitgezet
en sinsdien doet de pc raar want als ze nu de pc aan zet dan krijgt ze wel welkomstscherm en vervolgens het bureaublad achtergrond maar geen taakbalk en pictogrammen kan met de muis ook niks maar control alt delete werkt nog wel en krijg melding van Data Execution Prevention (Dep) maar meer dan ook niet
is het dan een virus ofzo
wie weet wat ze er aan kan doen

Laatst bewerkt:
Probeer eens in veilige modes naar
start, uitvoeren te gaan en typ daar msconfig, kijk bij het tabblad opstarten of dat je iets vreemds ziet. Of schakel tijdelijk gewoon alles even uit. Daarna opnieuw opstarten en de ongewenste software verwijderen.

Veilige modes kom je door middel van F8 te klikken net voordat je het laad balkje ziet tijdens het opstarten van de computer.

Laatst bewerkt:
Mocht hetgeen uit het voorgaande bericht niet werken, dan zou ik misschien iets kunnen als ik wist of "explorer.exe" in je processenlijst staat. (CTRL+ALT+DEL, en dan tabje Processen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan