XP werkt niet meer na installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornemuijlwijk

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
21
Beste lezers,

ik heb het volgende probleem. Ik had een laptop waarop XP home edition stond. Dit heb ik vervangen door windows 7. Ging allemaal goed, werkte ook prima. Totdat hij na 2 dagen vastliep na het opstarten. Gewoon bevriezen en niets meer doen. Toen heb ik gisteravond windows xp pro er op gezet. Dit installeerd hij ook goed, maar na het installeren gaat het weer mis. De computer start op en na het BIOS-scherm zie ik een korte flits van blauw scherm en daarna start de PC weer automatisch op.
Als ik een andere harde schijf met windows 7 er in doe, exact hetzelfde probleem als hierboven (vastlopen) en als ik op deze andere harde schijf windows xp pro installeer ook hetzelfde probleem (blauw scherm).

Het gaat om een Xxodd laptop 17 inch. Heb geen verder info over de laptop. Ik ben zelf bang dat de laptop naar de *** is. Het rare is dat ik op 2 andere pc's diezelfde windows xp versie heb geinstalleerd en deze draait al maanden zonder problemen.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Hoop dat jullie me kunnen helpen!!
 
Als die andere laptops wat ouder zijn en een IDE hdd hebben dan snap ik het wel. Zijn het echter vrij nieuwe laptops met SATA schijven, dan snap ik het niet.
 
Het is een SATA HD dus kan me ook niet goed indenken wat er aan de hand is. Zou het kunnen dat XP en Win7 versies toevallig op die PC problemen geven?
 
Als je nu ook antwoord had gegeven op de andere vraag m.b.t. die andere 2 laptops..................
Heb je wel tijdens de installatie opdracht gegeven om alle schijven te formatteren / partities te verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Het zijn allebei 'oude' laptops van ongeveer 5 jaar. De ene is een HP (waarop alles dus gewoon werkt) en de andere en Xxodd (waarop niets werkt of het loopt vast). Beide hebben dus SATA hd's.

Ja ze zijn beiden geformatteerd, alle partities verwijderd en XP zelf nieuwe laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Dan was mijn eerste gedachte niet de juiste.
Kun je ook antwoord geven op de 2e vraag in mijn vorige bericht? (Zo schieten we niet echt op?)
 
Dan kan ik nog maar 1 mogelijke oorzaak verzinnen (naast een hardwaredefect) en dat is het niet legaal zijn van de Pro versie?
 
En het feit dat windows 7 niet draait? Ja klopt het is geen legale versie van Win 7 en ook geen legale win xp pro. Of mag ik dan niet op dit forum vragen erover stellen?
 
Ik zou gewoon een aan kennis vragen naar een legale XP home of Pro, dan even de oemcode intypen na installatie, dan zou hij moeten werken.
 
En het feit dat windows 7 niet draait? Ja klopt het is geen legale versie van Win 7 en ook geen legale win xp pro. Of mag ik dan niet op dit forum vragen erover stellen?
Geen probleem, op dit forum mag je wel vragen stellen over het gebruik van, maar niet over de locatie waar dat soort software gevonden kan worden.
 
Gelukkig! Ik ga denk ik het volgende proberen: de harde schijf die het niet doet in laptop Xxodd in mijn hp stoppen, dan opstarten en bij deze computer, het vinkje voor: herstarten na fout uitzetten. Dan zou ik in de andere laptop moeten zien wat erop het blauwe scherm komt te staan en kan ik de fout achterhalen.

Tenminste, zo las ik het op internet...is dat misschien een idee?
 
Goed, heb nu het volgende geprobeerd:

Nieuw XP versie gedownload, installeerd goed en draait goed op mijn HP, maar loopt bij het installeren op Xxodd vast bij het instaleren van apparaten. Dan wordt het beeldscherm gevult met streepjes en blokjes en bevriest hij dus (Xxodd).

Nu heb ik een aantal maanden terug (toen alles nog werkte) in de Xxodd een geheugenmodule bijgeplaatst. Zou dit het onderdeel kunnen zijn waar hij op vastloopt? Ik heb trouwens ook de originele XP home CD gevonden en deze geprobeerd te installeren, eveneens zonder succes. Loopt wederom vast..

Graag reactie!!
 
Haal die eruit en zet er eens de oude in kijken of het probleem zich voor blijft doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan