XP werkt niet op PC, nu kan geen enkele windows er meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik heb op mijn computer windows 98....bij de opstart deed ik er XP in...om die te gaan installeren. Vervolgens moest ik partitie c: formatteren om XP op de computer te krijgen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens gaat hij succesvol formatteren, en hij laadt vervolgens ook setup bestanden....dan start de computer opnieuw op....ook dat is normaal........normaal gesproken moet hij dan gaan naar het installatieproces...maar dat doet hij niet. In plaats daarvan geeft hij een fout: couldnt find partition met een hoop cijfers erbij....

couldnt39392000find394494393partitiont300303 (zoiets, bij wijze van spreken)

Nu krijg ik geen enkele windows er meer op....hoe kan ik toch, het liefst XP zo snel mogelijk weer op mijn computer krijgen??

oh ja...misschien heeft het er mee te maken dat mijn computer redelijk in de war is...hij start namelijk uit zichzelf op...ook als ik hem uit doe..moet ik perse de stekker eruit halen, want anders start hij weer op na een minuutje of 20. Even ter extra info

alvast bedankt

is het een compaq?

Kijk even in je pc naar je master/slave verhaal, of alles wel goed staat ingesteld. Ik heb er zelf ook ooit mee lopen k1ot3n en het bleek achteraf dat 98 daar niet, en xp daar wel gevoelig voor kan zijn.

*/edit*

je hdd dien je aan te sluiten als primarie master, je cd/dvd speler/brander als secundarie master. Op je hdd en dvd staat waarschijnlijk een overzichtje van hoe je je jumpers (kleine stekkertjes) achterin je speler(s) moet insteken. Een evt 2e hdd wordt primarie slave, een 2e dvd wordt secundarie slave.

Zie mijn eerdere posts over dit onderwerp:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=224923
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1506996#post1506996 (onderste post)

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt, het is een compaq! Kan je me misschien iets gedetailleerder uitleggen over dat master/slave verhaal...ik weet niet zo heel veel van computers.

Geef om te beginnen eerst eens op wat voor PC je precies hebt.

Krijg de indruk dat XP er niet op kan!!!!!

Ik heb een Compaq 5170 met 6 Gb, 350 mhz, 128 mb intern geheugen

Mijn zoon heeft een Compaq met 4 Gb, 400 mhz en 64 mb intern geheugen en daar werkt XP wel op....wel een beetje traag...maar het werkt.

Ik spreek uit persoonlijke ervaring: check je master/slave :)

Ok, in je kast zitten twee platte kabels. Die gaan naar je moederbord. Eé ervan gaat naar een plug waar "Primarie" bij staat en één naar een plug waar "secundarie" bij staat.

De kabel in de Primarie gaat naar je hdd, de andere naar je cd/dvd.

Laatst bewerkt:
gelezen....dit ---> Could'nt open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition (1) NTLDR kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition (1)

Dit is exact dezelfde foutmelding die ik krijg.

ok..erg bedankt..ga het gelijk morgen even checken. ik ben hier net nieuw....gaat dit onderwerp automatisch weg na 24 uur ofzo, of blijft het gewoon staan??

Alvast mijn waardering...ik ben net een paar uur aangemeld, en er zijn al 3 problemen verholpen! Bedankt!

"Helpen doet geen pijn" Eek the Cat :cool:

Je posts blijven tot in de eeuwigheid staan.

Dat blijft staan,en in de betreffen de vragen over een onderwerp kan je gewoon verder gaan.

En vragen die opgelost zijn ,kan je zelf opgelost ztten...Bi Status va Vraag rechtsonder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan