XP wil alles verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Als ik dubbelklik op een pictogram op het bureaublad dan komt de vraag of ik het wil verwijderen. (b.v. wilt u netwerklocaties verwijderen) het schermpje is niet te verwijderen door nee te drukken. De computer hangt als tweede comp in een netwerkje. Ik heb XP al opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. Wat kan er aan de hand zijn.

Erik

nee ik kan geen systeem herstel meer doen.
als tweede computer hoeft er geen virusscanner op de comp omdat hij beschermd wordt door de eerste comp in het netwerk. Dus een virus kan het niet zijn.
Ik heb intussen de schijf geformateerd en XP erop gezet maar het euvel is niet opgelost. ik denk dat het komt omdat het een illegale CD is. Ik heb nu de schijf gewisseld (Ik had bij de installatie de schijf anders laten formateren NTFS?) dus wil er geen ander besturing systeem op. Ik heb nu ME op de comp gezet .

Maar als het euvel niet ligt aan mijn illegale CD dan wil ik wel graag weten hoe ik het probleem met een eerlijke XP kan oplossen.

Erik

Als PC 2 direct op internet kan (ook al is het internet via PC 1) dan moet je toch een AV hebben.

Nee, hij kan niet direkt op internet. Mijn eerste computer werkt als server ivm USBmodem

Erik

Ja dat snap ik wel maar dan alsnog internet je zo goed als direct.

Het I-net verkeer dat naar PC 2 gaat wordt niet gescand door 1 hoor.

Beter nog; wat versta jij onder server.

Heb je de verbinding gedeeld of ben je echt met serveronderdelen in de weer geweest?

Nee ik be niet met server onderdelen in de weer geweest. Maar mijn zoon die toen de verbinding maakte zei dat de eerste comp nu als server werkte.
Ik heb de verbinding gewoon gedeeld.
op de eerste comp zit XP en op de tweede comp zit nu ME. En het netwerk werkt.

Erik

Ik heb het ook maar van horen en zeggen. Ik ga er dus nog maar even een virusscanner opzetten.

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan