XP wil geen dataDVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Mogelijk interessant probleempje voor de "liefhebbers" :

sinds een maand of 2 zit er in mijn pc een NEC 3520A DVD brander. (Daarvoor een Plextor CD brander)

Vreemde verschijnsel doet zich nu voor dat de NEC geen DVD data dvd wil branden vanuit Windows XP. Met Nero geen enkel probleem :confused:

Het probleem doet zich alleen voor wanneer vanuit XP een brandopdracht wordt gegeven.

Samengevat:
de NEC brander brandt alles wat los en vast zit, een prima brandertje dus!
Firmware is er (nog) niet voor de 3520A.
Windows is met alle updates 100% bij.

Waarom wil XP dan geen data naar een DVD branden terwijl dit met (bijv.) Nero prima gaat.......... :confused:

btw. met XP data naar een CD branden gaat wel goed 2x:confused:

Laatst bewerkt:
??????
misschien staat de service uit
welke melding krijg je ?

Zie bijlage.

Ik zie trouwens wel dat XP het over een CD heeft terwijl er een DVD in de brander zit...........
Btw. de DVD is een RW tje en zoals in de bijlage is te zien is slechts een kleine 5 MB van de ruim 4 gig benut....... :confused:
Het bestand dat er nu op staat is met Nero erop gezet.

Bijlagen

• dvd.jpg
    dvd.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten kan dat niet in XP naar DVD + of- of Rw alleen maar CD.
Lukt hier bij mij ook niet.Cd wel

lol,
dus IK heb geen probleem, Windows zelf heeft een probleem............... :D

Wordt tijd voor SP2,5 ;)

Ja denk ik ook ,maar er zullen er misschien die zeggen dat het wel kan?
Dan verneem ik dat graag ,wil best nog wat bijleren!op me ouwe dag

als jij op jouw systeem ook geen data naar DVD kan branden dan zou dat wel heel toevallig zijn, dus tenzij er iemand reageert door te schrijven dat het hem / haar WEL is gelukt, ga ik gemakshalve maar even uit van een XP mancootje.......... :D

We zijn inmiddels al ruim 4 uren verder................ en er heeft verder nog niemand gereageerd.
Zou je heel voorzichtig aan mogen nemen dat de brandwizzard van XP idd. geen DVD's kan branden.........?

Wat ben je ongeduldig,(ik zit al jaren op de ware te wachten)
maar wie weet

Ik ga er vanuit dat wanneer een van de andere vaste kostgangers van de Helpmij dit bericht heeft gezien, hij / zij uit nieuwsgierigheid ook even een testje heeft gedaan........... en had gereageerd als het aan "onze" branders / instellingen zou liggen....... (zeker gelet op de "primetime" uren waarin we ons nu bevinden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan