XP wil niet aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibulk

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Hallo,

ik heb nog een oude laptop met windows xp,

als ik deze probeer aan te melden dan werkt het niet.

hij blijft hangen bij 'loading personal files/settings'

in veilige modus kom ik er ook niet in omdat me wachtwoord dan ineens niet goed zou zijn. ook als administrator zonder wachtwoord kom ik er niet in. weet iemand wat ik kan doen om dit te verhelpen

Probeer eens 'de laatst bekende configuratie' (o.i.d)
Deze optie vindt je in hetzelfde scherm waar je ook kan kiezen voor de veilige modus.

ja dat heb ik gedaan, geen effect alleen dat ik nu zelfs het 'loading personal files' staan. ben er inmiddels wel al in safe mode in geweest, maar dat heeft weinig veranderd

als je in veilig modes (safe mode) kan komen probeer dan eens een nieuwe gebruiker account te maken misschien dat je zo verder komt en heb je een goede viruscanner en hoelang wacht je met files loaden soms kan er iets verandert zijn en dat het dan lang duurt

... dat het dan lang duurt
Zoiets wilde ik net antwoorden.
Als je met (bv) Google zoekt op "personal setting hang" krijg je meer dan drie miljoen hits. Bij de meesten zie je dat het gewoon lang duurt (met een top naar een uur), maar ik lees nergens dat het echt blijft hangen.
Ergo: hoeveel geduld heb je? hoe lang blijft -ie hangen?

Via Google kwam ik op het forum van computing.net waar een vergelijkbaar probleem behandeld wordt, met een aantal zeer goede opties om dit op te lossen.

Verder sta ik wel achter de ideeen van Broor (die overigens een probleem heeft met zijn toetsenbord, komma's en punt werkt niet ;))

lol

hij blijft sowieso een half uur hangen,

heb nu in safe mode systeem restore gedaan, maar dat heeft weinig geholpen. ik zal hem wel aanlaten staan en hopen dat die er door heen komt. Maar mijn vraag dan, wat als die nou zolang blijft opstarten, wat kan ik er dan aan doen.

ik ben het allemaal aan het proberen, stond al 1.5 gig als old files om te compressen

hij heeft nu de hele nacht aangestaan maar staat nog steeds op loading personal settings. heb de schijf gedefragmenteerd, opgeruimt. Heeft iemand nog andere ideën.

je kan natuurlijk windows proberen te herstellen of opnieuw instaleren (wel eerst back up maken) maar dat is natuurlijk wel erg voor de hand liggend heb je al gescant met een virusscanner en tmp files opruimen kan ook nog wel eens helpen

ik heb het gemaakt, het bleek de virusscanner te zijn. heb via veilige modus deze virusscanner uitgeschakeld, verwijderen lukte niet om een 1 of andere reden, na deze uit geschakeld te hebben ging alles goed.

bedankt allemaal voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan