xp wil niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

linda 29

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Hallo,

Ik heb bij mijn ouders windows xp geinstaleerd. Dit ging goed. Alleen als ik nu de pc wil uitschakelen dan wil dit niet hij start iedere keer weer opnieuw op. Ook kan ik het icoontje van stand bey niet gebruiken. Wie weet hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen zodat de pc weer wil afsluiten.

bij voorbaat mijn hartelijke dank

Kijk bij de power options hier kun je alles precies instellen.

Hoi Raisa,

Misschien een stomme vraag maar hoe kom ik in power options?

Hoi M@rio,

Inderdaad ik heb jou link bekeken. Nero staat er indd op maar dat is versie 5.5.9.9 dus dit moet toch goed zijn. Al het andere staat er niet op. Het probleem is niet dat hij af en toe niet wil aflsuiten. Hij wil NOOIT afsluiten. Dat met AMP kunnen we niet vinden, dat hadden we inderdaad ook al gehoord en geprobeerd. Die andere 2 links zijn in het engels en daar snap ik geen biet van. Mijn engels is heel erg slecht. dus vandaar dat ik op dat andere reageerde.

Ik hoop dat je alsnog een oplossing voor dit probleem hebt want we worden er niet goed van. Nu trekken we gewoon de stekker eruit op het moment dat het beeldscherm zwart word want anders start hij weer op

groetjes linda

Hoi,

Windowstoets pause/break gelijktijdig indrukken

Kiezen voor geavanceerd

Klikken op: opstart en herinstellingen

Vinkje weghalen bij: De computer automatisch opnieuw opstarten

Kijk ook hier eens.(onder WinXP editions)

Vraag is vaker gesteld.
Ook een (worm) virus kan de boesdoener zijn.

Grtzzz.

Hoi Funzip,

Oke ga het proberen.

Een worm kan het niet zijn omdat hij het vanaf begin af aan al doet sinds we xp hebben geinstaleerd.

groetjes Linda

Geplaatst door linda 29
Hoi Funzip,

Oke ga het proberen.

Een worm kan het niet zijn omdat hij het vanaf begin af aan al doet sinds we xp hebben geinstaleerd.

groetjes Linda

Hoi,

Toch kun je dit even checken op www.housecall.nl
Baat het niet, dan scha........

Suc6.

Hallo

ik heb inderdaat de dingen gevolg van windows boke en pauze knop gelijk indrukken.....

heb ik dat gedaan sluit ik de computer af en krijg ik een blauw scherm met een foutmelding tot 3x toe.

wat kan dit zijn gr tim

Er is een fout opgetreden in windows nu heb ik alles weer terug gezet maar ik ga het niet nog een keer doen voordat het fout gaat misschien weet iemand anders wat ik bedoel.

gr tim

Hoi Timheyligers,

Ind ik heb datzelfde probleem. Ik krijg ook die foutmelding.

ja dat is echt rot nu heb ik het wel weer weg gekregen maar nu start mijn computer toch weer opnieuwe op :(

gr tim

Ja nu kan de pc nog steeds niet uit.
het vreemde wevan is dat het wel goed is geweest. nadat we de modem erin hebben gezet was het niet goed meer. Terwijl hij wel altijd met de modem gelopen heeft en het was ook goed toen indertijd. Baal als een stekker.

Dit nog ergens gelezen:

U wilt de computer automatisch de POWER laten uitschakelen na het afsluiten van windows XP.
Zo, dat u niet handmatig de power OFF knop op de computer hoeft te bedienen.
Hier de MOGELIJKE oplossing.

Druk op Start, druk hierna op het Uitvoeren commando.
Type REGEDIT in de open text box en druk op "OK".
Zoek hier de volgende, Registry key:
HKEY CURRENT USER\Control Panel\Desktop
Zoek de PowerOffActive regel in het rechter paneel van de Registry Editor en druk hier met de muis 2x op.
Er opent een dialog box, wijzig de waarde 0 in de waarde data text box voor de waarde 1, en druk OK.
Herstart de computer.

Dit werkt niet altijd en kan afhankelijk zijn van het type (motherboard) welke in je computer zit.
De wijziging kan geen kwaad voor andere funties , dus het is het proberen waard.

De exacte foutmeldingen die jullie krijgen zouden erg helpen!

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan