XP wil niet afsluiten :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

NF_Devil

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Hallo,

Ik heb al enkele weken het probleem dat mijn windows niet meer wil afsluiten, heropstarten of stand-by gaan als je naar start op 'afsluiten' drukt.

Ik heb wel wat aan mijn msconfig veranderd omdat er teveel programma's opgestart werden en zo mijn computer traag lieten opstarten.
Misschien heb ik wel iets teveel afgezet...

Vandaag ben ik eens gaan kijken op enkele pagina's. Een daarvan was Digiweetjes waarop stond dat er zoiets als een APM bestaat dat je energiebeheer van afsluiten enzo bestuurt. Het tabblad APM vind ik niet op mijn energiebeheer.

Er staat ook dat het misschien kan liggen als je BIOS opstart dat APM moet geladen worden. Ik weet wel niet of dat gebeurt.

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik dat zou kunnen oplossen, dat mijn computer weer kan afsluiten door op de afsluitknop te drukken. Vroeger deed hij dat namelijk wel.

Bedankt,
Devil

Welkom op Helpmij.:)

Start MSconfig nog eens op en vink alles weer aan, wat je uitgezet hebt.
Kijk daarna op deze link wat er wel en wat er niet uit kan/mag.
Hoe van je overbodige opstartitems af te komen <--klik.

Je kunt in het Bios nog kijken of de ACPI en APM op "Enabled" staan.

Ok dit heb ik gedaan, maar dat helpt niets.
Het zal dus niet aan mijn opstart liggen.
Maar aan wat zou het dan liggen...
Ook na een update ofzo wil hij niet heropstarten.
Of als ik msconfig aangepast heb en vraagt om herop te starten, doet hij het niet...

Ik heb eens verder gezocht in mijn BIOS en gekeken, maar het blijkt dat ik APM niet heb, nergens vind ik er iets van terug. Achteraf ben ik eens gaan kijken in mijn registeryfiles, daar heb ik gezocht op de letters APM en ik heb het gevonden.

Daar vind ik dan de file( hier een foto van mijn regedit map waar de file staat in .rar formaat ) NoDisplayClass waar een 1 bijstaat. Moet ik dat veranderen of staat dat zo goed?

Zijn er anders nog manieren om APM aan te zetten??

Groeten
Devil

Laatst bewerkt:
nouja, het is nog steeds niet opgelost, maar ik ontvang hier geen antwoorden meer. duz heb ik gewoon een programma gedownload die het opstarten enzo overneemt van m'n gewone besturingssysteem, maar verw8 me hier niet meer, ik ontvang hier toch geen reacties :(

Soms zijn er gewoon even geen mensen, die een antwoord op jou vraag weten.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan