XP wil niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

IT len IT

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Ik heb een computer thuis staan die ik helemaal wil opschonen maar de cd die ik heb is service pack 2 en er staat service pack 3 op (ooit door de mediamarkt geupdate) en nu geeft hij aan dat ik niet windows kan installeren omdat er service pack opstaat en ik service pack 2 heb en ik hij niet toestaat dat ik hem downgrade zegmaar, en opstarten vanaf cd wil niet, misschien heeft het te maken dat ik niet mijn gebruikelijke cd speler gebruik maar die daaronden? omdat de gebruikelijke niet meer open gaat? zit er een master/slave fuctie daarop ofzo?

vr. bedankt alvast

Even naar je bios gaan en de bootvolgorde van ej stations aanpassen.
De eerste boot op de werkende cd-rom zetten.

punten en komma's zijn ook zo moeilijk om te gebruiken...dit leest wel zo moeilijk.
maar oké je wilt xp opnieuw formatteren ?
doe de cd in de speler.
computer uit.
even wachten
computer aan en dan lezen wat er komt te staan.
Je moet op een gegeven moment op een toets drukken.
dan verwijder je de c partitie en ga je xp opnieuw in een niet gepartioneerde partitie installeren.
Dat doe je en dan gaat Windows verder met installeren.
Let op je bent dan wel alles kwijt wat er op die partitie staat...dus wil je iets bewaren dan doe je dat voor de installatie.

Dat is het probleem ook, hij wil hem niet opstarten, als ik de bios open en ik kies de diskette om te booten dan springt hij gewoon weer op het oude bootproces en start hij gewoon op.

je klikt na de verandering wel op f10 save en exit?

Je moet voor booten op xp cd-rom ook niet de diskette hebben, maar je werkende cd-rom station.

En inderdaad opslaan en afsluiten.

Ja, maar hij herkent de xp-rom wel gewoon in de 2de cd-speler/brander dus? wat betekend dat?:P

Maak die maar eens de 1e cd-rom spel;er.
Dan kan erop geboot worden.

Boot-volgorde al aangepast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan