Xp wil niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Allereerst mijn excuses voor het twee keer plaatsen van mijn vraag.
Zal niet nog een keer gebeuren.

Tot mijn grote spijt zijn mijn vragen nu beide afgesloten, terwijl het probleem nog steeds niet is opgelost.

Ik hoop dat ik de vraag nog een keer mag stellen, en zo volledig mogelijk.

Ik heb allereerst mijn pc opgestart vanaf de Windows XP Prof SP2 cd-rom en de HD in twee partities gedeeld. Vervolgens heb ik hem de C: partitie laten formateren en de bestanden hierop laten kopieeren.
Als mijn pc dan na het kopieeren opnieuw opstart, komt er eerst het opstart scherm van mijn moederbord.
Vervolgens komt er een scherm dat info geeft over de aangesloten hardware op mijn IDE en SATA sloten.
Mijn twee DVD-spelers zijn aangesloten op Secondary IDE Master en Slave.
Mijn Maxtor 6L250S0 BACE1610 HD is aangesloten op de Fourth SATA Master.
(dus hij herkent hem wel)

In dit zelfde scherm geeft hij de melding : CHIP Fan Fail or speed too low. Dit klopt omdat ik mijn chip fan stuk is. Maar hij heeft het altijd zonder gedaan.

Als laatste zegt hij 'Press F1 to continue, DEL to enter SETUP'.

Nadat ik F1 druk, wat ik normaal ook altijd deed toen XP nog normaal draaide, krijg ik een geheel zwart scherm.

Wat nu :confused: ?

Systeem gegevens:

AMD Athlon 64 Processor 3800+
ASUS MOB A8N-SLI SE
Kingston DDR geheugen 512 mb
Ati Radeon x600 videokaart

Volgens mij moet je eerst, tijdens het copieren van de bestanden, F6 indrukken en met een floppy de SATA driver installeren.

Dus als ik het goed begrijp, moet ik nu opnieuw de schijf even formateren, vervolgens gaat het naar het volgende scherm waarin hij de bestanden op mijn HD kopieert en dan halverwege (maakt eigenlijk niet uit wanneer) op F6 drukken en dan laad hij automatisch mijn Floppy waar dan die drivers op staan?

p.s waar kan ik die drivers vandaan halen die op de Floppy moeten staan?

Allereerst kan je onderaan het scherm zien wanneer Windows aangeeft dat middels F6 andere stuurprogramma's geladen moeten worden. Op dat moment dus ookm op F6 drukken.

De benodigde drivers kan je vinden op de cd die je bij je moederbord hebt gekregen. Heb je die niet, dan downloaden van de site van de producent van je moederbrod. Let wel goed op dat je het juiste type moederbord kiest...

Ik ben overigens nu even de pc proberen te herstellen via C:\WINDOwS>chkdsk /r

Misschien wordt hij dan weer beter. Wie weet het?

Voordat hij startte met herstellen zei hij dit

CHKDSK vereist het bestand AUTOCHK.EXE ....blablabla

hij is nu wel bezig.

Kan dit een oorzaak zijn?

Nog even over dat F6, daarna dus inderdaad een floppy in de PC en geen CD.
De drivers die je aanhaalt van 20mb zijn niet de juiste. Dat is een totaal pakket dat hier niet nodig is. Het gaat alleen om de SATA/RAID drivers, en die passen echt op een floppy!

Waar moet ik deze aparte SATA-driver vinden??

Op de eigen website van ASUS zijn ze niet te vinden.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan