XP wil niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walther

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
14
Vraagje. Op de pc van mijn ma werkt windows XP niet meer. Wat gebeurt er: je start hem op, maar in het Windows XP opstartscherm (met het balkje dat loopt zeg maar) sluit ie ineens af. Het is de bedoeling dat het blauwe scherm met een foutmelding komt, maar dat gaat in een flits voorbij. Bij opstarten kan je doen wat je wil, maar het werkt gewoon niet (veilige modussen enz enz.)
Kan ik windows opnieuw installen, zonder dat Mijn Documenten verloren gaat? Is nogal belangrijk namelijk. Of is dit een probleem wat makkelijk op te lossen is. Is er een sneltoets voor systeem herstel fzo??
Dank!!
 
Na f8 heb je ook de optie "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" dan krijg je een foutcode.

Dus in veilige modus opstarten wil ook niet?

Je nog altijd de schijf in een andere PC erbij hangen, kun je alles wat je wilt bewaren veilig stellen, tevens kun je die schijf daar ook controleren en eventueel een restorepoint terug zetten op deze manier.
 
Of probeer is een keer met je windows cd systeem herstel.
 
Ja ja, meestal wordt de schijf hersteld met een systeemherstel/recovery cd, dan ben je zeker van dat je alles kwijt bent, niet zo'n best advies.

Alleen met een volledige XP SP2 cd hun je over de bestaande installatie een herstelinstallatie uitvoeren.
 
In zo'n geval is een knoppix cd superhandig om bestanden veilig te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan