XP wil niet starten en/of loop vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Heb PC vriend thuis staan omdat deze niet wil starten.

Is begonnen met incidenteel vast lopen/niet willen starten (beiden kwamen voor) en na verwisseling montior van Medion 15 TFT naar een oude HP CRT wel een tijdje beter gegaan. Daarom TFT weer aangsloten en problemen beginnen weer. Dus CRT er weer aan maar nu blijft het probleem.

Wat zie ik ?

Max 1 per dag komt ik door het WIndows startscherm heen tot aan de accounts, meld me aan en loopt dan vast.

Bij herstart krijg ik helemaal niets te zien slaat direct vast binnen zeg 5 sec.

OS is WIn XP Pro en naar mijn mening is Virus up to date.

Wat kan ik doen om er weer in te kunnen en zo in ieder geval de data over te kunnen zetten ?

Kan ik met een setje bootdisks voor XP iets ?

Alvast bedankt.

:confused: gezien het verhaal van de beeldschermen,zou het eens een videoprobleem kunnen zijn,probeer eens een andere videokaart.

Je kan met de cd xp probeer te repareren,of tijdens opstarten f8 en dan laatste juiste instellingen doen.

Dit probleem had ik ook de laatste weken.
Doe de pc open en maak eens alles zuiver.
Haal de kaarten eruit en maak die schoon met een borsteltje en draai die goed terug vast.
Als je bij het opstarten verschillende bieptonen krijgt is het zeker je videokaart (adapter).
Doet het probleem zich dan nog voor (die bieptonen inbegrepen) dan probeer een andere videokaart.

jean

Tijdens opstarten F8 lukte mij de laatste 2 dagen al niet,

Nu ben ik meer een software dan een hardware man zit de videokaart op het moederbord of zit deze als een insteekkaart erin ?

Gr Snarf

Tijdens het starten hoor ik geen bieps.

Videokaart even losgehaald maar kast is zeker niet vies.

Beetje geborsteld en videokaart er weer in. Zo waar starte door aanmelden account en dan loopt ie vast.

Andere videokaart er in gezet maar daar wil ie ook niet mee (door) starten.

Wat zou ik nu nog kunnen doen om hem weer aan de praat te krijgen ?

Zit nog even na te denken als ik met een set bootdiskettes begin zou ik dan alleen nog XP opnieuw kunnen installeren of kan ik dan nog iets anders doen ? Bijv repareren ?

Geplaatst door snarf54
Heb PC vriend thuis staan omdat deze niet wil starten.

Is begonnen met incidenteel vast lopen/niet willen starten (beiden kwamen voor) en na verwisseling montior van Medion 15 TFT naar een oude HP CRT wel een tijdje beter gegaan. Daarom TFT weer aangsloten en problemen beginnen weer. Dus CRT er weer aan maar nu blijft het probleem.

Wat zie ik ?

Max 1 per dag komt ik door het WIndows startscherm heen tot aan de accounts, meld me aan en loopt dan vast.

Bij herstart krijg ik helemaal niets te zien slaat direct vast binnen zeg 5 sec.

OS is WIn XP Pro en naar mijn mening is Virus up to date.

Wat kan ik doen om er weer in te kunnen en zo in ieder geval de data over te kunnen zetten ?

Kan ik met een setje bootdisks voor XP iets ?

Alvast bedankt.

@Peerm,

Welkom op Helpmij.:)

Waarom "quote" je de vraag van de topic starter?

Dit probleem had ikook met een medion PC MD 8383.
Na veel zoeken heb ik het probleem opgelost.
De stekkers van de HD zaten niet goed vast. Stekkers van het moederboard en van de Harde schijf goee vast gezet en toen deed de PC het weer als van ouds.
Ik kreeg steeds ander fout meldingen o.a. systeemfout system 32, schrijffout. In de bios gaf hij soms aan dat er een HD van 571 Mb in het systeem zat.

Waarschijnlijk trilt het stekkertje van de harde schijf los.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan