XP wil uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met een aantal pc's. Op deze pc's stond windows 98 gëinstalleerd, ik heb daar windows XP op gëinstalleerd. Het vreemde is dat die pc's niet meer willen afsluiten. Het afsluit proces verloopt goed alleen geeft die aan het einde de melding "U kunt nu de computer uitschakelen". Het lijkt wel of het een windows 95 betreft, dat besturingssyteem gaf zulke meldingen. Met windows 98 werden ze normaal afgesloten, maar nu met windows XP moet ik de knop 4 seconden ingedrukt houden. Is er misschien een patch voor omdit probleem de wereld uit te helpen.

Groeten,

sys88

P.S. Windows 2000 heeft het zelfde probleem bij de pc's.

Laatst bewerkt:
Je titel is XP wil uitschakelen :confused:. Klopt niet helemaal.

Als de melding staat "u kunt de pc nu uitschakelen" hoef je de knop toch niet nog eens 4 seconden ingedrukt te houden?

Ga naar configscherm, energiebeheer, tabblad APM. Wanneer het daar staat, inschakelen. Kijk ook of de BIOS dit heeft.
In principe is APM een truuk voor Windows 95/98/ME en hebben 2000 en XP dit niet nodig.. Controleer het eens.

Ik denk dat dit bij XP "ACPI" is. Staat dit er bij, als je systeemapparaten aanklikt (apparaatbeheer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan