[XP] Windows kan niet meer worden opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
32
Hej,

Ik heb weer eens een probleempje met mijn pc. Toen ik de C: schijf aan het opruimen was (oude bestanden comprimeren) startte de pc ineens opnieuw op. Hij was nog niet klaar ofzo. Het was hiervoor ook al een paar keer gebeurd dat hij opnieuw opstartten, maar toen ging hij weer gewoon naar Windows. Maar de laatste keer kwam er bij het opstarten een zwart scherm met deze tekst:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
De benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probeelm.

Ik heb al geprobeerd met mijn WinXP cd op te starten, maar dat pakte hij ook niet en ook met bootdisk (Diskettes) kwam er een foutmelding "DISK 1/0 error".

Ook in de veilige modus krijg ik deze fout te zien.. :(

Ik zou echt niet meer weten wat ik moet doen om hem weer aan de praat te krijgen, oja en de bestanden die erop staan moeten bewaard blijven.

M.v.g.
Richi
 
Waarom pakt hij die XP cd niet?
Probeer eerst dat voor elkaar te krijgen, anders kun je toch niets.
Staat de bootsequence goed in de bios?

Indien je meerdere geheugenmodules hebben, probeer het met een van de twee, of de andere, misschien dat daar het probleem zit.

Als er niet opgestart kan worden van een flop, heeft een memtest ook geen zin, die moet van flop gestart worden.
 
Heel vaag allemaaal, maar de WinXP cd deed het weer ineens.. heb toen repair gedaan, alleen toen moest ik een Admin wachtwoord invullen, die wist ik niet dus toen was het 3x verkeerd, startte hij opnieuw op en jahoor toen deed hij het wel, dus ik ga de pc nu maar ff goed opschonen...

Alvast bedankt voor de moeite,
Richi
 
Gemeend advies ? Niet meer opschonen na dergelijke fouten maar eens lekker formatteren. Er zit een / zitten fouten in het systeem en dat gaat wellicht van kwaad tot erger. Na een format en hernieuwde installatie, inclusief je eigen software, ben je na een uurtje of 3 weer helemaal "fris" en foutloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan