XP WPA(windows product activation)

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Windows-productactivering:
Dit exemplaar van Windows moet bij Microsoft worden geactiveerd voordat u
zich kunt aanmelden. Wilt u Windows nu activeren?

Ik kan op ja of nee drukken, maar beide keren gaat de PC niet door met
opstarten. Er komt een scherm waarbij ik me kan aanmelden als gebruiker, maar
indien hierop geklikt om de gebruikerinstellingen te laden wordt dit net zo
hard weer afgesloten.

Aanvullende informatie:
- Veilige modus geeft ook een vergelijkbare melding en kom er daar dus ook niet in
- Ik heb de wpa proberen te herstellen met een installatie schijf maar ook geen fix
- Voordat de periode was verlopen gaf hij na het doorstarten aan 'windows is al geactiveerd' ( oobe/msoobe /a ).
- in het activatiescherm na het inloggen voor de volledige doorstart accepteerde hij de code van het stickertje op de behuizing niet.
- Ik heb het register ( voordat ik zo vast zit als nu ) van de oobetimer vast gezet op de waarde 'FF D5 71 D6 8B 6A 8D 6F D5 33 93 FD';

Heeft iemand nog andere suggesties?

Normaal gesproken is dergelijk gedrag van Windows te danken aan een niet-werkende Internet Explorer op je systeem.

Vraag je dus af of Internet Explorer nog goed werkte voordat je tegen de WPA vraag aanliep.

Tijs.

bedankt voor de suggestie. ik ga er meteen mee aan de slag. Ik heb intussen uitgevonden dat veilige modus met opdracht prompt wel werkt waardoor ik daar explorer weer kan draaien en zo misschien een herstel kan uitvoeren. ik hou je op de hoogte.

EDIT:

Na het uitvoeren van : c:\windows\ie7\spuninst\spuninst.exe vanuit veilige modus via opdracht prompt start de pc weer een stukje verder op.. nu krijg ik de melding dat google chrome actshell.htm wil openen maar als ik daar toestemming voor geef is er niet voldoende quotum beschikbaar. Ik neem aan dat ik IE op een of andere manier zal moeten herstellen nu?

Ik heb IE6 als standaard verwerker voor .htm files ingesteld maar ik krijg dezelfde melding als bij chrome.. alleen dan met het IE6 icoontje.

Nu heb ik wederom de wpa.dbl verwijderd maar gaf hij bij het vervangen telkens een foutmelding. na het rebooten kwam ik ongeveer even ver.. nu krijg ik meteen een quotum error zonder een browser icoon..

iemand suggesties?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan