XP zeer traag na instalatie Norton Personal Firewall 2004 NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi luitjes,

Bij mijn neefje het volgende probleem. Na instalatie van Norton Personal Firewall 2004 NL gaat het systeem supertraag werken. Reageert slecht en doet een jaar over het opstarten.
Wat kan er zijn....is al opnieuw geinstaleerd ook!!
By the way...is er ook een tooltje net zoals RNAV.EXE om de Firewall goed te verwijderen?

Thanks,
Raymond

Er is idd een Rnis.exe removal tool voor nis2004, hte precieze adres weet ik niet helaas.

Een oplosing voor de pc-vertraging is er niet denk ik, norton is nou eenmaal erg zwaar geladen, helemaal als je de v2004 neemt en bij een pc ouder dan 1jaar al erg gauw te merken.

Ik weet niets anders dan of pc upgraden of norton niet te gebruiken. Sorry kan het niet mooier maken dan het is...

Nee dit heeft meer met de virusdefenities te maken maar dit ligt echt aan de Firewall...thanks anyway.

mijn aldi-pc is van mei 2001 - 512 Mhz geheugen, processor 1Ghz en geen merkbare vertraging na de installatie van NIS2004, dus aan de ouderdom zal het volgens mij niet niet liggen

Geplaatst door ariane01
mijn aldi-pc is van mei 2001 - 512 Mhz geheugen, processor 1Ghz en geen merkbare vertraging na de installatie van NIS2004, dus aan de ouderdom zal het volgens mij niet niet liggen

512 MHZ geheugen?? Da's appart:p...

Laatst bewerkt:
moet natuurlijk MB zijn, kom net thuis van een receptie, zal daar aan liggen denk ik

Hé gezellig...was maar een grapje hoor.....Bedankt voor je antwoord.

Geplaatst door ariane01

Kan ik mij nauwelijk voorstellen, ik merk wel degelijk een groot verschil, in opstarten maar ook in de gebruikssnelheid van de pc.
Het is een goede firewall maar je hebt een stoot van een pc nodig om niet geïrriteerd te geraken:(

Ik weet niet of je neefje al betaald heeft...
ik kan OutpostPro2.0 aanraden, die komt kwa firewall opties het meest in de buurt(en meer) van NPF2004 volgensmij.

Ook ik merk wel degelijk verschil en dan met name in het opstarten. Ik heb een P4 2.8 met 512 MB.
Helaas heeft hij al betaald dus hij kan niet meer terug. Ik heb inderdaad meer goede berichten over Outpost gehoord. Wie weet volgend jaar.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan