XP zie mijn camera niet als verwijderbaar station

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo

Toen ik nog met windows 2000 werkte en ik mijn camera inplugde in een USB poort, werd die camera gezien als een verwijderbaar schijf station, ik zeg maar wat: de G schijf .
Net als mijn USB stick..
Nu ik met windows XP professional werk heb ik dat niet..
geen verwijderbaar station, eigelijk kan ik'm nergens vinden..
(ook mijn USB stick dus niet)
Alleen maar een vermelding dat een USB apparaat is aangesloten...
Bij mijn schoondochter in mexico viel me ook al zoiets op met een card reader, die eigelijk ook als USB stick werkt.
Daar dachten we dat misschien die card reader kapot was, maar nu ik ook zoiets hier heb , denk ik dat het een onhebbelijkheid van XP is
Misschien één of ander veligheids ding ?

In elk geval, mijn vraag is, hoe kan ik Windows XP mijn Camera/USBstick weer als een schijfstation laten herkennen ?

bij voorbaat dank

Di®k

het is een Samsung Digimax 202

mijn USB stick is gewoon een 512MB usbstick (meer staat er niet op)

de kaartlezer die XP ook niet zag is een cresta kaartlezer voor Compact Flash geheugen..

o ja ik heb er ook een USB hubje op. zou dat wat uit maken ?

Dit kan een instelling in de camera zijn.

Mass Storage of PTP.

De nieuwste digitale camera’s met USB bieden de keuze uit twee overdrachtsprotocollen voor foto's, te weten MSC (Mass Storage Class) en PTP (Picture Transfer Protocol). Deze protocollen kunnen worden geselecteerd via de menu’s in de camera. Dit is het directe gevolg van het feit dat de nieuwste besturingssystemen zowel het PTP- als het MSC-overdrachtsprotocol voor USB-apparaten ondersteunen. Standaard zijn alle camera’s ingesteld op MSC. Deze instelling kan echter worden gewijzigd met behulp van de cameramenu’s.

Met het MSC-protocol voor USB-apparatuur wordt het aangesloten randapparaat herkend als een schijf, zoals een harde schijf of een diskettestation. Als uw camera compatibel is met MSC, wordt de camera door het besturingssyteem van de computer herkend als een (verwisselbare) schijf. Dit betekent tevens dat de fotogegevens niet alleen met de meegeleverde software kunnen worden gelezen, maar ook met andere software, zoals Internet Explorer of andere pakketten. Dit biedt dus extra mogelijkheden.

PTP is het nieuwste protocol voor overdracht van afbeeldingen dat beschikbaar is vanaf Windows XP (Home Edition / Professional) en Mac OS X. De meest recente Nikon camera’s bieden PTP-ondersteuning. PTP zal in de toekomst de standaard worden en het biedt de mogelijkheid de camera te bedienen vanaf de computer. PTP is gewoonlijk trager dan Mass Storage vanwege verschillen in het communicatie protocol. Het snelheidsverschil hangt af van de hoeveelheid gegevens, maar PTP is ongeveer 1,5 tot 3 maal trager dan Mass Storage.

Geplaatst door DirkQ
Hallo

Toen ik nog met windows 2000 werkte en ik mijn camera inplugde in een USB poort, werd die camera gezien als een verwijderbaar schijf station, ik zeg maar wat: de G schijf .
Net als mijn USB stick..
Nu ik met windows XP professional werk heb ik dat niet..
geen verwijderbaar station, eigelijk kan ik'm nergens vinden..
(ook mijn USB stick dus niet)
Alleen maar een vermelding dat een USB apparaat is aangesloten...
Bij mijn schoondochter in mexico viel me ook al zoiets op met een card reader, die eigelijk ook als USB stick werkt.
Daar dachten we dat misschien die card reader kapot was, maar nu ik ook zoiets hier heb , denk ik dat het een onhebbelijkheid van XP is
Misschien één of ander veligheids ding ?

In elk geval, mijn vraag is, hoe kan ik Windows XP mijn Camera/USBstick weer als een schijfstation laten herkennen ?

bij voorbaat dank

Di®k

Het kan zijn dat de schijf die de camera wil gebruiken aan een ander apparaat is toegewezen.

Staat de cam wel als schrijfstation in schijfbeheer?

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeembeheer
- Computerbeheer
- Dan aan de linkerkant: Schijfbeheer

Ik denk dat het echt een instelling in windows is..
ook mijn MP3 player wordt wel herkend, maar niet als schijf gezien...
met windows 2000 was het nooit een probleem, dan verscheen er dus in windows commander een extra schijfstation en kon ik eralles mee
maar zoals het nu is kan ik er dus niets naartoe schrijven of afhalen ...

Als ik dus naar systeem beheer toe ga staat ie er wel bij, maar ik kan er niks mee :( :(

Als je daar dan eens met de rechtermuisknop op de schijf van de camera drukt en dan kiest voor "stationletter en paden wijzigen"
En dan zet je de stationletter op X ofzo.

Kijk daarna eens in "Deze Computer" of hij er dan wel tussenstaat

ik zie dus helemaal geen schijf aanduiding, dat is het probleem dus, het zal me een zalige zorg zijn wat voor drive letter dat ding krijgt. maar dat gebeurt dus niet

In windows XP heeft het dus echt te maken met het Mass Storage of PTP protocol.

Mvg P

Ik moet trouwens wel zeggen, dit is in mijn ogen het beste forum. met mensen die echt willen helpen inplaats van die achterlijke "read the ****ing manual" antwoorden...

Hulde jongens. echt geweldig

AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH nu werkt het ineens wel !

alleen heb ik geen flauw idee wat ik gedaan heb, dit is pas echt frustrerend :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan