XP ziet de hardeschijf niet bij installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Help ik heb een HP workstation xw 8000

ik heb en probleem bij installeren van xp

in de bios ziet mijn pc de hardeschijf wel als ik Windows wil installeren ziet mijn pc de schijf opeens niet iemand oplossing??

bedank gr Remco

Laatst bewerkt door een moderator:
[h=4]DE COMPUTER START NIET OP VANAF DE CD... en lees daar verder. Kan het dat zijn.[/h]klik

Begint de installtiecd wel te installeren?
Is het probleem niet het onbreken van de sataraiddrivers?
Tijdens setup F7 ( indien drivers op diskette) anders slipstreamen met XP.

@manamana: Lijkt me meer dat vanaf "WORDT DE HARDE SCHIJF NIET HERKEND?" moet worden gekeken.
@Zoeff: Met F6 toets (dus niet F7) kan evt. (vanaf floppy, maar wie heeft die nog?) tijdens de installatie SATA/SCSI etc. harddiskcontroller-drivers worden bijgeladen. Slipstreamen van de relevante SATA-controllerdriver zal het dus wel moeten worden (kan bijv. met nLite, als text-based driver, omdat de driver tijdens het tekst-gedeelte van de setup beschikbaar moet zijn).
Text-based drivers voor W2000, W2003 en XP zijn te herkennen aan een TXTSETUP.OEM bestand dat er dan bij moet zitten.

Tijs.

Gelukkig komt het ook in beeld, maar Tijs bedankt voor de correctie!
;)

HP workstation xw 8000 ook niet meer van de meest recente hardware.
Mogelijk dat er dus nog een diskettesttion inzit.
En anders makkelijk in te bouwen.

@Zoeff: Inderdaad, de kans dat er een floppy-drive in deze specifieke pc zit blijkt groot te zijn. :)
deze driver bevat een txtsetup.oem bestand, dus zou het moeten doen, indien (uitgepakt) op floppy gezet.

Drivers etc. voor de xw8000 te vinden hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reactie's ik ga me beste doen jullie horen nog of het is geluk thanks allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan