xp ziet hd als dynamisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
pc opnieuw geïnstalleerd met xp home.

HD 1 is c schijf, 40 gb

hd 2 zou d schijf moeten zijn, 120 gb, hierop staan de backups, ntfs

Windows laat de hd2 niet zien

in systeembeheer ziet hij hem als schijf 1 (schijf 0 is de c schijf), maar er staat bij dat deze dynamisch is en afwijkend. Windows geeft als enige optie om de schijf te converteren naar standaard schijf, maar waarschuwt dan dat alle data verloren gaat. En dat wil ik dus niet, want het is mijn back-up.

Bij voorbaat dank

Maak eens met PTEDIT32 het type partitie van die schijf 07, en geef Save Changes, en kijk of je er nu wel op kunt komen.

Hoe is dat ding, overigens, dynamisch geworden?

Maak eens met PTEDIT32 het type partitie van die schijf 07, en geef Save Changes, en kijk of je er nu wel op kunt komen.

Hoe is dat ding, overigens, dynamisch geworden?

Probleem is opgelost door middel van deze tool, hartelijk dank ervoor. Hij zag het partitie type 47, dat heb ik omgezet in die tool naar 07, opnieuw opgestart en toen was de schijf normaal benaderbaar in XP

Ik heb de C-schijf volledig leeggehaald en XP home sp2 volledig nieuw geïnstalleerd, met succes, alleen de tweede schijf was niet meer herkenbaar en in schijfbeheer stond hij als zijnde dynamisch. Voor de herinstallatie was de schijf gewoon benaderbaar als 2e schijf. Wat er is fout gegaan is mij onduidelijk, maar wel blij dat probleem opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan