XP zonder SP veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeronimoDeCoole

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
868
Hoi, het lijkt misschien een domme vraag (hoewel die niet bestaan :p ), maar ik ken iemand, die werkt met xp, en heeft af en toe is last van een virus en spyware. Het eerste waar ik toen aan dacht: het ligt aan zen surfgedrag.
Ik ben toen naar die persoon zen pc gaan kijken, omdat hij weer problemen had. Toen zag ik dat hij windows xp gebruikte, ZONDER enige updates geinstalleerd, ook geen 1 service pack staat erop, en hij gebruikt Norton internet security 2002. Daar komen volgens mij toch geen updates meer voor uit :confused: ?
Alle beveiligingssoftware is dus veroudert, hij beweert zelf dat die updates en service packs allemaal niet nodig zijn, omdat hij altijd op dezelfde veilige sites zit, en nooit op reclame klikt enzo. Hij gebruikt de pc alleen voor internet, email en msn. Hij zegt zo lang ik van andere sites wegblijf, is er geen probleem.

Klopt dit wat hij zegt, of is die toch onveilig bezig?
 
zoiets doms heb ik nog nooit gehoord.:confused:
 
of is die toch onveilig bezig?

Yep en hij vraagt om
heart_guy_arrow_hat_sm_wht.gif
 
service packs komen niet voor niets uit deze herstel bugs in het besturingsysteem.
en het waren er al heel wat sins sp3 beta.
nou ja is zijn pc dus waarom zorgen maken verder ? :p
 
service packs komen niet voor niets uit deze herstel bugs in het besturingsysteem.
en het waren er al heel wat sins sp3 beta.
nou ja is zijn pc dus waarom zorgen maken verder ? :p


Yep.

Poosje terug een PC opnieuw kaal moeten installeren incl. SP2
Daarna moest ik ongeveer nog 70 nieuwe updates ophalen en installeren.:eek:
Terwijl SP2 al bijna een compleet nieuwe besturing was.

Ken je na gaan hoe XP in den beginne was :thumb:
 
Hoi, het lijkt misschien een domme vraag (hoewel die niet bestaan :p ), maar ik ken iemand, die werkt met xp, en heeft af en toe is last van een virus en spyware. Het eerste waar ik toen aan dacht: het ligt aan zen surfgedrag.
Ik ben toen naar die persoon zen pc gaan kijken, omdat hij weer problemen had. Toen zag ik dat hij windows xp gebruikte, ZONDER enige updates geinstalleerd, ook geen 1 service pack staat erop, en hij gebruikt Norton internet security 2002. Daar komen volgens mij toch geen updates meer voor uit :confused: ?
Alle beveiligingssoftware is dus veroudert, hij beweert zelf dat die updates en service packs allemaal niet nodig zijn, omdat hij altijd op dezelfde veilige sites zit, en nooit op reclame klikt enzo. Hij gebruikt de pc alleen voor internet, email en msn. Hij zegt zo lang ik van andere sites wegblijf, is er geen probleem.

Klopt dit wat hij zegt, of is die toch onveilig bezig?

Hoi JdC ..... ;)
Laat hem deze reacties zien op helpmij en hem het voor de rest zelf uitzoeken.
Dit is van een eigenwijzigheid, waar je verder toch niks mee kunt ..... :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan