Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikkink

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo.

Een vriend van mij heeft zijn pc teruk gekregen. z'n moederbord was stuk. nou heb ik hem een cd'tje van xp home gegeven, hij doet hem er in. gaat niet opstarten van cd, en als hij f8 drukt dan komt die bij veilige modus, en er staat dat xp prof er nog op staat. maar de window's kan niet laden. wat hebben ze daar gedaan?:(

A.U.B help

Ik denk dat het handiger om te vragen wat zij hebben gedaan (van wie hij hem terug heeft gekregen) want echt veel kan je niet met de informatie die je geeft.

Ja oke. maar ze hebben dus iets er op laten staan. want als hij de pc opstart gaat die naar veilige modus, dat scherm. maar met geen 1 kan die opstarten. klikt die er 1 gaan , gaat de pc opnieuw opstarten. ja hij wou morgen ook bellen.:D

Hoi Sikkink,

Je verteld inderdaad niet echt veel, maar wat ik denk dat er gebeurd is dat men het moederboard van de computer heeft vervangen. Het kan dat men dan verder niets met de harddisk en de software die daarop stond gedaan heeft. Nu is het zo dat als je windows installeerd hij kijk welke onderdelen jij gebuikt(bv welke processor, chipset, videokaart, enz..) Als men dus je moederboard veranderd zijn deze "dingen" dus ook veranderd en zal windows, als hij al opstart, in de veilige modus opstarten. Hij vindt namelijk te veel problemen(omdat hij de app.die hij verwacht niet kan vinden).

Dit zou een oorzaak kunnen zijn, maar zoals ik al zei je verteld niet echt veel.

:thumb:

Hoi !

Opstarten van de XP-Pro CD (denk aan de opstartvolgorde in het BIOS: CD als eerste zetten), kiezen voor installeren, dan wordt de bestaande installatie gevonden, trommel op R.

De bestaande installatie wordt dan gerepareerd, d.w.z. aangepast aan het nieuwe MOBO.

Bestanden raak je niet kwijt !

Je kunt ook opstarten van de XP-Home CD, kiezen voor installeren, kiezen voor partitie verwijderen, nieuwe partitie maken en XP Home installeren.

Je bent dan alles kwijt wat nu op de C-schijf staat.

Succes,

Harry.

Bedankt harry. euhm nog vraagje, hoe moetje dat instellen in de bios dan? bij mijn pc had ik als ik f8 drukte een boot menu, en dan je speler selecteren en klaar.

Dat verschilt per systeem. Soms F2, soms Del, soms F1.

Maar heeft je vriend zodra hij de PC weer thuis had, eigenlijk wel gewoon de PC een keer op laten starten? Of zijn jullie meteen met die Setup CD en Veilige modus gaan rommelen?

Laat hij de PC eens helemaal uit zetten en dan de stekker van de netspanning er ook af. Pas na zo'n 30 seconden de netspanning er weer op en de PC aanzetten. Wat gebeurt er dan? Weer naar de Veilge modus, of start gewoon XP Pro op?

NB: En als XP Pro niet opstart, heeft die winkelier zijn werk niet goed gedaan. Terug die handel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan