xperia box kpn geen verbinding met xbox live

Status
Niet open voor verdere reacties.

mootje013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
3
Ik ben heel de zomervakantie hier mee bezig geweest snap er **** van. Maar het zit zo ik heb een ps3 en een xbox 360, normale pc en een laptop via wifi ,ipod en een nieuwe kpn experia box modem. Ik probeer draadloos verbinding te maken met mijn xbox 360 en ps3 en ipod (xbox 360 daar speel ik het meest op) maar het werkt niet ik heb de modem paar keer gereset de xbox 360 zelf ook maar tevergeefs zelfs met kabel lukt het niet dan staat er plug de kabel in de modem maar die zit erin ?Heb ik nou een router nodig of is mijn modem een router ???



Uploaded with ImageShack.us

dit is van mijn laptop die via wifi verbinding maakt met modem


Heb je je xbox een statisch ip gegeven (dus dhcp uit)? Heb je UPnP aanstaan.Zou dit het kunnen zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt/gebruikt een draadloze router, want je pc heeft op zijn draadloze verbinding een IPv4 ip-adres in een private reeks toegekend gekregen. Die private reeksen worden (o.a.) door thuisrouters gebruikt en door hen ook uitgedeeld aan verbonden pc's/laptops.
Je pc heeft IPv4 ip-adres 192.168.2.1 en je router heeft IPv4 ip-adres 192.168.2.254 zoals te zien is in je schermafdruk. Op je thuisnetwerk wordt dus de private reeks 192.168.2.x (met subnetmasker 255.255.255.0) gebruikt.

Ik heb geen (directe) oplossing voor de verbindingsprobleem van xbox, ps3 en ipod, maar misschien heeft iemand tips als je in je volgende posting vermeldt welk merk en type draadloze router je hebt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Krijgt je Xbox wel een IP adres toegekend ? En zo ja, kan je die dan pingen vanaf je laptop ?
 
Krijgt je Xbox wel een IP adres toegekend ? En zo ja, kan je die dan pingen vanaf je laptop ?

Ja de xbox 360 pakt geen ip adres en toch staat het automatische zoeken naar ip adres ??maar ik zelf heb een laptop via wifi die heeft een andere ip adres dan mijn kpn experia box mijn hoofdcomputer is verbonden met modem wat kan ik het beste doen nu ? ik kan ook niet op mijn ipod touch wat heel raar is mijn vorige modem was echt gemakkelijk hup en gelijk op internet :De merk naam is KPN Experia box ZTE
 
Laatst bewerkt:
[...]maar ik zelf heb een laptop via wifi die heeft een andere ip adres dan mijn kpn experia box
Welk ip-adres heeft die laptop dan? Of is dat het ip-adres dat je in je startposting noemde in die afbeelding?
Is de laptop (ook) verbonden met de Experia Box?

mijn hoofdcomputer is verbonden met modem[...]
Wat bedoel je hier nu weer mee? Is die hoofdcomputer (bedraad of draadloos) verbonden met de Experia Box?

Tijs.
 
Ik ben met de modem aan de slag gegaan en ik heb het veranderd naar kanaal 9 in :thumb:plaats van automatische en nu doet internet het weer .Oh,met hoofdcomputer bedoel ik die bedraad is met modem.het lag aan de modem en niet aan Ip adres op automatische kon mijn modem de xbox niet vinden :shocked::eek::D in ieder geval bedankt voor je hulp
 
Dat is goed nieuws, bedankt voor de terugmelding! :)

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan