Xperia probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb net een Xperia aangeschaft en snap er dus helemaal niets van. In ieder geval een giga afknapper, maar dat komt waarschijnlijk doordat je je eigen snelle computer bent gewend. Ik heb de simkaart uit een K800i waar de telefoonlijst in keurige letters werd gepresenteerd. In de X1 wordt dit een rare rommellijst waarin de namen op een hele rare manier worden afgebeeld AHLER;MIKE/1 er zit dus opeens een ; tussen een/ en een 1 bij andere namen idem maar dan een 2 of een 3 Ik wil gewoon zien AHLER MIKE moet ik nu allemaal gaan veranderen 150! want zo is het geen smoel, een erg lelijk font ook nog eens een keer. Maar het allerergste is dat ook alle contacten van outlook er opeens tussen zitten ook degenen zonder tel nummer. Mijn vraag is hoe ik gewoon mijn eigen tellijst weer terug kan krijgen zonder die outlook e-mail lijst?? Het toestel start op met mijn informatie en dat blijft gewoon staan, hoe krijg ik standaard een fullscreen panel te zien?? als standby situatie?? Bestaat er een xperia forum?? Nog niet gevonden tot nu toe want ik heb talloze vragen die niet beantwoord worden via googlen ook niet op de sony site.

Ik weet niet hoe goed je engels is, maar ik heb er in korte tijd 3 gevonden:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=470

http://www.inxperia.com/forums/xperia-x1/

http://www.xperiax1.net/forum/

Mocht je nog verder willen zoeken, ik heb ge-Googled op "xperia forum"

Ik heb 'm zelf ook (en ik vind het een geweldig toestel), maar wat betreft het beginscherm snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Als ik hem opstart komt hij automatisch in het Xperia-scherm, maar als je op de "X-panel"-knop drukt kun je het panel van je voorkeur selecteren.
Toevallig had ik hiervoor ook een K800i en heb ook met de geheugenkaart de contacts over gezet. En ik had dus ook de pech dat er zo'n 40-50 verkeerd werden weer gegeven, maar ja, wat is nou 1 of 2 uur op een mensenleven? :D

Succes,
Robert.

.
Toevallig had ik hiervoor ook een K800i en heb ook met de geheugenkaart de contacts over gezet. En ik had dus ook de pech dat er zo'n 40-50 verkeerd werden weer gegeven, maar ja, wat is nou 1 of 2 uur op een mensenleven? :D

Succes,
Robert.[/QUOTE]

Het ging me eigenlijk om de rare weergave van de contacten. Dus bij jou ook het geval, ik bedoel met die overbodige ; en / etc?? Natuurlijk is dit gelukkig te corrigeren maar ik vroeg me af of dat niet in een klap gedaan kon worden want het blijft natuurlijk klungelig als het gaat zoals nu het geval is, lijkt me meer een bug. Die forums, bedankt in ieder geval, maar ik dacht in een moeite (luiïgheid :) door te vragen om misschien meteen aan "HET" forum- adres te komen. Xperia zeker als je je de 800i gewend bent is een heel mooi vervolg, niet zoon brede pannekoek, maar wel ff wennen in het begin. Wel irritant, maar kennelijk is dat te verhelpen, is mijn beginscherm. Ik krijg dus dat witte scherm met je info er op. Naam adres en telnr etc. Ik kan dan daarna wel een panel selecteren maar ik wil dat standaard en dat lukt me niet, moet natuurlijk wel kunnen. Ik heb hem net. Bij gmail krijg ik elke keer een scherm dat ik het password voor inkomende mail moet invullen, mijn gewone password werkt kennelijk niet?? wat is hier de bedoeling van?? Kan nu g-mail niet gebruiken. En wat ik echt vervelend vind is dat ALLE e-mail adressen van outlook in de telefoonlijst staan maakt eigenlijk die lijst onhanteerbaar. Is dat niet te voorkomen???? Oh ja en wat ik ook nog meemaakte was dat als ik een telefoonadres wil invoeren dat na meer dan 5 letters ik de mededeling krijg dat de naam te lang was zodat de opslag niet doorging??? Terwijl de meeste namen langer zijn en het uiteraard wel moet kunnen. En de wayfindersoftware is verouderd en daar kom je dus pas achter als je het hebt geïnstalleerd en het niet doet. Inmiddels van de site geplukt in de juiste versie, maar wel beetje slordig.

hoe werkt de trackID van xperia

kan iemand mij uitleggen hoe de trackID van xperia werkt?? ik kan m uberhaupt nergens in de panels vinden... waar zit ie in godsnaam... en hoe werkt ie???
HELLUP
ik vind het overigens wel een fijn toestel... even wennen maar hij kan echt alles

kan iemand mij uitleggen hoe de trackID van xperia werkt?? ik kan m uberhaupt nergens in de panels vinden... waar zit ie in godsnaam... en hoe werkt ie???
HELLUP
ik vind het overigens wel een fijn toestel... even wennen maar hij kan echt alles

Wat is de trackID??
Ook maar even een vraag aan jou. Ik heb g-mail ,hotmail (msn), outlook erop maar geen van de progs ontvangt mail.
Ook wil blue tooth niet lukken weet jij een tip??
Jammer dat de documentatie zo waardeloos is.

Weinig reacties ovber xperia trouwens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan