xpl.wmf

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris wijm

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
hoi,
sedert enige tijd heb ik last van ongevraagde webpages die opeens verschijnen waarna internet vastloopt.
wat gebeurt er nu exact ...
ik surf en soms wordt er dan een ongevraagde website geopend. er verschijnt een box om een XPL.WMF bestandje te openen of te saven. dan verschijnt de berichtbox van macafee dat een trojaans paard in de map TEMP wordt verwijderd. onderaan de internetpagina komt het bericht "openen van pagina http://countbest.net" maar internet loopt dan totaal vast
er rest dan geen andere keuze dan internet af te sluiten met CTRL-ALT-DEL. andere toepassingen zoals bv. i-tunes blijven gewoon draaien. daarna kan ik internet gewoon terug opstarten en verderwerken.
ik werkte met adaware. vandaag heb ik die eens geruild met spybot maar het euvel is niet verholpen...

groetjes chris

probeer het eens met www.ewido.net misschien dat dat wel wil helpen.
als dat niet zo is dan zou je altijd nog een hijacklog kunnen plaatsen bij b.v. www.nucia.eu

heb ewido gedownload. laten scannen maar probleem niet opgelost.
heb www.neucia.eu eens geraadplaagd...
maar wat is een hijacklog en waar haal ik hem?
groetjes chris

countbest ...

Volgens mij ligt dit niet aan de p.c. van de surfer, maar hangt dit probleem vast aan de site die bezocht wordt. Het lijkt erop dat zo'n site gehackt is. Net als die vervelende i-leads die verschijnen op sites met een Nedstat-teller (of heet dat tegenwoordig anders).

Ben erg benieuwd wie hier meer over kan vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan