XPnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric Braet

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2002
Berichten
45
Hoi, ik heb een sitecom DC201 router op mijn pc's (een gewone en een laptop) gezet en internet kan op beide pc's terzelfde tijd gebeuren, maar het netwerk wil niet lopen.
Op de laptop zie ik de andere pc maar er word mij toegang geweigerd omdat ik geen machtiging heb. En op de gewone pc, deze krijg zelfs geen toegang op het netwerk. om nu mijn bestanden van de ene pc naar de andere te sturen, moet ik via mijn webpagina via FTP werken maar dat is niet de bedoeling.
Wat kan de oorzaak zijn? ik heb de XP wizard al 20 maal gedraaid en disketten gemaakt.
Bedankt reeds voor de hulp.
 
Kabels zullen wel goed zijn aangezien je wel afzonderlijk kan internetten.

Wat voor besturingssystemen heb je draaien? (xp weet ik al maar nu de andere pc)
 
XP netwerk

De kabels zijn UTP kabels cat 5 de standaard netwerkkabels die in de handel zijn, het zijn geen zelf make
 
Interne firewalls uitgeschakeld? Bestanden gedeelt?
 
Omdat je afzonderlijk kan internetten hoef je nog geen goeie netwerkconectie te hebben. Internet heeft in princiepe niets te maken met een netwerk.

Tussen de pc en laptop gebruik je straight- of crosskabel?????

Schijven gedeeld is goed.

De netwerk kaarten zijn ook juist geinstalleerd????
Ze staan goed geinstalleerd met de juiste drivers bij systeembeheer?
Zijn het 10 of 100 Mb kaarten?
 
Dus jij zegt als de netwerkkabel niet goed is je wel kunt internetten maar geen netwerkkan hebben?

Lijkt met toch niet aangezien het delen van internet via de router gaat en het netwerk ook. Dus een verkeerde kabel naar de router betekend ook dat je geen internet op die pc hebt

Voor de zekerheid: Zet het gastaccount eens aan op de XP machines en kijk wat er dan gebeurt.
 
Geplaatst door Mighty Mask
Omdat je afzonderlijk kan internetten hoef je nog geen goeie netwerkconectie te hebben. Internet heeft in princiepe niets te maken met een netwerk.

Tussen de pc en laptop gebruik je straight- of crosskabel?????

Schijven gedeeld is goed.

De netwerk kaarten zijn ook juist geinstalleerd????
Ze staan goed geinstalleerd met de juiste drivers bij systeembeheer?
Zijn het 10 of 100 Mb kaarten?

De kabels zijn straight en de netwerkaarten zijn goed geinstalleerd het zijn 100mb kaarten en die in de laptop is een Xircom 10/100+modem56 kaart
 
Ik ben net een week of 4 met een USB-USB netwerk bezig geweest, dus ik ben nu ook deskundig.
Probleem is dat je op beide comps het netwerk hebt geinstalleerd, maar je weet niet of de verbinding er is.
Als je netwerkomgeving aanklikt krijg je de gedeelde mappen te zien. Wat gebeurt er als je "zoeken naar computers" aanklikt. Vind je dan alle comps van je netwerk? Ik in elk geval niet. Op de ene comp vond ik alleen hemzelf , de andere liet niets zien en lieg ook nog vast.
Soms zie je plotseling netwerkbruggen verschijnen, die je dan weer kunt laten verdwijnen.
Klik eens rechts op netwerkomgeving, vervolgens op computer zoeken. Geef de naam van de comp op en bij mij was de verbinding toen heel snel gelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan