XPPro aanmeld probleem(explorer.exe hangt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

toonstraj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Wie kan mij helpen.
Heb een W2K3 SBS NL Domein. Gebruikers kunnen op iedere pc normaal gesproken inloggen. Besturingsysteem clients zijn allemaal XP Pro met SP2.
Het volgende:

Ik heb bij 2 pc'2 en zo 2 gebruikers hetzelfde probleem, wanneer zij inloggen komen alle gemaakt icoontjes te voorschijn op het bureaublad behalve deze computer, mijn documenten enz. Ook reageert de explorer niet...je kan nergens klikken en het startmenu werkt ook niet. Wanneer je op CTRL+ALT+DEL drukt krijg je wel taakbeheer, hier kun je de explorer.exe beindigen en via nieuwe taak opnieuw starten, dan werkt alles GOED.
Wanneer ik de computer opnieuw opstart komt hetzelfde probleem weer terug.

Nu het rare: wanneer ik op de betreffende pc inlog met een andere gebruiker heb ik het probleem niet. En als ik dan met de gebruiker (gebruiker met inlog probleem) inlog op een andere pc kan ze daar wel goed werken ( roaming profiles) dus zo kan je een corrupt profiel uitsluiten. Weet iemand hier een oplossing voor?

De DNS-instellingen staan volgens mij goed....clients verwijzen naar mijn dnsserver(SBS Server) De SBS Server verwijst naar zichzelf met DNS.....

Hoop dat iemand dit weet.

Alvast bedankt.

Jeroen

Nu het rare: wanneer ik op de betreffende pc inlog met een andere gebruiker heb ik het probleem niet. En als ik dan met de gebruiker (gebruiker met inlog probleem) inlog op een andere pc kan ze daar wel goed werken ( roaming profiles) dus zo kan je een corrupt profiel uitsluiten. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dit is zeker raar dus ligt niet locaal aan het systeem ofwel :)

Kijk is effe of beide systeems zijn juist aangemeld in het domein
Dit moet je wel lokaal kijken , Je ken ze ook nog proberen handmatig andere ip geven enzo maar dit heeft volgens mij geen nut het ligt niet aan het netwerk denk ik dat er ip conflicten zijn enzow , zowel probeer anders nieuwe netwerk kaart in te douwen + ethernet kabels

Misschien kun je de accounts even opnieuw aanmaken. Mocht dit niet willen (wegens teveel werk), even kijken wat er lokaal word opgeslagen als een gebruiker op de pc inlogt.
Probeer dit dan te verwijderen voor de gebruikers die problemen hebben.

Gebruikers hier hebben ook een roaming profile. Sommige problemen worden opgelost door zowel het lokale als het roaming profile opnieuw aan te maken.

Heren,

Dank voor de reactie alvast.
Denk dat ik het al gevonden heb...al snap ik niet zo best waarom het de oplossing is maar goed....de oplossing was IE7 te verwijderen en IE6 up te daten...nu kunnen ze weer fatsoenlijk inloggen...al blijft het raar dat andere gebruikers op die pc er geen last van hebben...

Had een zelfde probleem op de computer tegenover bovenstaande...daar was de oplossing systeemherstel naar een week eerder....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan