XPprofessionel (legaleversie) start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hi,

Ik zit met een probleem nadat ik van de geweldige site windowsupdate een aantal updates gedownload had en geinstalleerd liep mijn XP professional versie constant vast. Via systeemherstel probeerde ik dit te herstellen , tevergeefs ik kreeg telkens de melding herstel is niet voltooid


Ik heb toen de updates opgezocht en via configscherm software geprobeerd te verwijderen. Dit ging ook niet goed. Nadat ik rebootte, kreeg ik de volgende melding:

In de windows hoofdmap system32 ontbreekt het bestand ntoskrnl.exe

met als gevolg dat ik windows Xp niet meer kan opstarten
waar haal ik dit filetje en hoe kan ik er voor zorgen dat mijn xp niet meer vastloopt

mvg

Stanley
 
Stanley,

Al recovery geprobeerd met de XP cd !!??
De cd erin kiezen voor recover/repair en vervolgens in
het dos scherm bij de c;prompt intypen chkdsk/ r

Remy
 
las ik net op een site

ben aan het repairen in C:\Windows

moest mijn keuze aangeven nr 1 + wachtwoord intypen

hopelijk een oplossing
 
helaas, dat werkte niet kon geen toegang krijgen tot de harde schijf ??????



maar goed nu probeer ik chkdsk/ r

is al ruim 30 min bezig :confused:
 
ben al een stuk verder

krijg gewoon het bootlogo te zien

maar vervolgens sluit het systeem af met de volgende melding (blue screen)

STOP : c000021a {Onherstelbare Systeemfout}
Het systeemprocess session manager initialization is onverwacht afgebroken met de status : 0xc0000022 (0x00000000) (0x00000000).
Het systeem is afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Vreselijk dit soort meldingen. Heb ik ook gehad. Misschien dat het je lukt om Windows in de veilige modus te krijgen.
Bij mij leidde dit soort meldingen na uren uitzoekerij tot een complete format en een schone installatie van XP.
(back-ups gemaakt?)

Ron
 
Stanley kom je wel met veilig modus verder ?? Zo ja ga dan naar systeem eigenschappen en onder het tabblad geavanceerd even de opstart en herstel opties wijzigen

Of wat je eventueel ook nog met Recoveroptie van XP kunt doen is scandisk als die erbij staat !! Misschien worden daarmee ook nog wat fouten gevonden


Remy
 
Laatst bewerkt:
ik heb de windows drive

C: in dit geval gewoon overschreven met een nieuwe versie van XP

alleen heb ik nu een probleem want sommige programma's laden nu niet meer :(
en mijn documenten op C is ontoegankelijk
:mad:
 
Als de windows Xp over een oude versie XP installeert dan formatteer je de C schijf. Dat wil zeggen dat alle bestanden van voorheen weg zijn, tenzij je die op een andere schijf geplaatst hebt, bijvoorbeeld een tweede harde schijf (D schijf) of op een andre partitie van de C schijf.
Indien dat niet het geval is, ben je alles kwijt.

Maar je PC doet het weer, neem ik aan?

Ron
 
Om je documenten op C weer te benaderen kun je dit eens doornemen
 
Geplaatst door m@rio
Om je documenten op C weer te benaderen kun je dit eens doornemen


volgens mij heb ik Ronald61 procedure doorlopen
dat betekent dus dat ik alles kwijt ben :mad:

maar ik probeer nu in veilige modus als administrator de mappen alsnog binnen te komen met Mario's tip
 
Mario je bent een held

maar ik log dus in in de veilige modus als administrator
en daarna kan ik pas de bestanden inzien

als ik als gebruiker" dazzlestan "de bestanden wil inzien lukt dat dus niet

Moet ik dazzlestan als administrator maken? en zo Ja hoe doe ik dat?




EDIT : Heb deze map gewoon gekopieerd naar de nieuwe map mijn documenten heb nu gewoon mijn persoonlijke instellingen terug , Thnx iedereen!
 
Laatst bewerkt:
Stanley, dat is interessant. Maar wat heb je nu precies gedaan, want ik begrijp uit jouw berichten dat je een complete XP opnieuw geïnstalleerd hebt. Dan heb je toch ook de waarschuwing gekregen op je scherm dat al je bestanden verloren gaan?
Of heb je toch iets anders gedaan?

Ron
 
ik heb ervoor gekozen C te formatteren (daar stond ook mijn huidige xp op) toen stond er

Deze schijf kent al een windows versie
wat wilt u doen? uw huidige bestanden laten staan en de windows versie verwijderen of de gehele schijf formatteren

ik heb dus gekozen om mijn bestanden te laten staan en alle windows xp files te verwijderen en een nieuwe xp versie erop te zetten

(ja wist ook niet dat dit kon):thumb:
 
Hee, wat vreemd, ik heb diverse malen mijn C schijf opnieuw van een Xp versie moeten voorzien. En de vraag dat mijn bestanden behouden konden worden, heb ik nooit gezien. Ik heb XP pro maar dat zal niet veel uitmaken, denk ik.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan