XPS bestand converteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter eZe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eZe

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Om de één of andere reden die ik niet helemaal meer weet heb ik een tijdje terug een bestand opgeslagen als een XPS. bestand. Ik kan dit bestand alleen nog maar openen in een XPS viewer, maar niet meer in Word om deze aan te passen. Als ik het bestand open in Word, krijg ik allemaal rare symbooltjes op papier. Is er een manier om dit bestand toch te openen om te kunnen aanpassen?

Google eens op 'convert xps'. Je krijgt dan diverse mogelijkheden.

Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan geen goed programmaatje vinden waarmee het lukt

XPS is een alternatief voor PDF, en is een (zeg maar) grafisch bestand; dat kun je dus niet meer openen in Word. Je kunt het document volgens mij ook niet opslaan als XPS, maar je doet dat door het document af te drukken naar een XPS Document Writer. Dat zou betekenen dat je oorspronkelijke document ook nog ergens moet staan. Dat zou ik dus eerst opzoeken. Bij een PDF kun je de tekst er nog wel uithalen, dus ik vermoed dat je dat met XPS documenten ook wel kunt. Met een OCR programma bijvoorbeeld. Of met speciale software converters. Heb je deze al bekeken?

Laatst bewerkt:
Hoi Michel, bedankt voor je reactie. Ik heb het originele bestand geprobeerd te zoeken, maar ik kan het nergens vinden. Ik vermoed dat het op een USB-stick staat die geen contact meer maakt met mijn computer, maar da's weer een ander probleem. Heb je misschien een tip hoe ik het XPS bestand kan converteren naar een PDF bestand? Bijna niemand kan het XPS bestand openen omdat ze de juiste software niet hebben. PDF is wat gangbaarder.

Het is niet helemaal 'my cup of tea' want ik doe dit doorgaans nooit, maar misschien heb je hier wat aan?

Hoi Michel, bedankt voor de tip! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Maak weleens gebruik van PrimoPDF, dat gaat ook via de "printer". Opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan