XPSP2 & Extern Bureaublad...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijntje

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Na het installeren van ServicePack2 werkt Extern Bureaublad niet meer... Zowel binnen mijn netwerkje als van buitenaf. En ik zoek de oplossing niet in de Firewall en/of poort 3389 ofzo, want dat staat allemaal wel goed...

Anyone? Please?

Thanx,

Martijn

Extern Bureau Blad werkt Wel

Heeft jouw user wel toestemming op de PC die je wil overnemen?

Start => Configuratiescherm => Systeem => Verbindingen van buiten af

Daar komt nog bij dat, vóór dat ik SP2 installeerde, alles wel gewoon werkte...
Nu zegtie bij het verbinding maken:

De client kan geen verbinding maken met de externe computer...
...
OK, Help...

dus...

SP2 werkt

Kan alleen zeggen heb thuis en op werk een pc met SP2 XP en het werkt probleemloos

Raar

Werkt een ping wel naar de remote machine??

Start => uitvoeren => Cmd => ping ip-adres

hmm.. Vreemd ja... En heb jij ook op alle PC's in je netwerk de Firewall aanstaan?

Ik gebruik op de PC die ik wil benaderen overigens ook IIS om een website te hosten... Die site is niet meer te openen vanaf PC's in mijn netwerk. Wel van buitenaf...

Da's ook zoiets...

But thanx anyway!

Martijn

ja, pingen kan wel...

Ik kan ook wel gewoon de gedeelde mappen openen vanaf mijn netwerk; tis alleen die Remote Desktop die het niet meer doet...

Netwerk hetzelfde?

Zitten de ip's die je wilt benaderen in de zelfde ip-range / subnet range?

Of benader je nu van buitenaf een netwerk?

Iets qua andere firewalls actief als de standaard XP SP2 firewall?

Heb je de SP2 firewall al eens uitgezet op een machine die je wilt benaderen?

Ja, alle netwerkinstellingen staan verder goed. IP's, ranges e.d. en ik benader nu alleen van binnen mijn netwerk...

Ik heb geen andere Firewalls geïnstalleerd en natuurlijk heb ik alle combinaties van Firewalls aan en uit, op alle PC's al geprobeerd...

Vaag hè?

Ja, VNC ken ik wel, dat gebruiken we op het werk... Maar thuis liever niet... Waarom zou ik als het altijd goed werkte?
Het rare is ook nog dat als ik Extern Bureaublad andersom gebruik, dus van mijn server naar mijn client, dan doettie het wel...

Alle settings zijn gelijk op beide PC's...

Ikke niet begrijp...

extern bureaublad

ik heb hetzelde probleem via extern. Men kan wel mijn bureaublad overnemen, maar ik andersom niet. Heb ook SP2 en kan ook niet meer werken via Hulp op Afstand. Ben al dagen aan het zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook nog steeds niet op kunnen lossen. Ik ga van de week maar weer ff XP herinstalleren... Als het dan nóg niet werkt, ga ik wel verder zoeken...

Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan