XS wil soms niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb af en toe dat als ik mijn pc aan zet er een soort stofzuiger geluid uit komt alleen dan zachter en nog wat lager. Dat geluid maakt hij wel vaker bij het opstarten, maar dan houd het op na 2 seconden. In dit geval houd het niet op, en gaat het altijd door.

Dit zijn de gegevens van mijn computer:
via via uniChrome
grafiche kaart tot 64 mb gedeeld videogeheigen
Microsoft Windows XP home editon
IEEE 1394
Firewire interface
High speed 56 K modem
9 in 1 geheugenkaart lezer
AMD Sempron
processor 3000+
512 mb
dor
120-GB
vaste schijf
(7200-rpm)
DVD writter

Ik hoop dat jullie hier mij mee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

gast0446

Laatst bewerkt:
Ik zou zo zeggen .. Maak je PC eens stofvrij aan de binnenkant, en dat houdt dus ook in, dat je de ventilatoren en koelribben even ee poets beurtje geeft! ;)

Suc6! :thumb:

Hoi, een goeie tip van de vorige poster, maar vergeet ook de ventilator van de voeding niet.
Als je een dergelijk geluid hoort dan is een ventilator uit balans.. dit kan komen door stofophoping op 1 of meerdere bladen van de fan.
Ook kan een versleten lagerde oorzaak van dit irritante geluid zijn, wat zeker, gezien de leeftijd van je systeem, niet verwonderlijk is

Het heeft niets met het opstarten te maken, elke keer als jij je pc opstart gaan er ventilatoren (fans) draaien.
Deze blijven draaien net zolang jij je pc weer uitzet.

Dus als de ventilator ontregeld is start hij niet op?

Ik weet niet hoe de status van het draaien is van de fans in je systeem. Maar als een fan failt, en het is net je cpu fan, dan kan het voorkomen dat je systeem een POST error geeft tijdens het opstarten, en dus (mischie) weigert om op te starten in het ergste geval :)

Suc6! :thumb:

in mijn geval weigert hij opstarten en hoor je de ventilator alleen maar luid razen. als ik het scherm aan zet staat er "slaapstand geactiveerd"

gast0446

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan