XS4ALL adsl verslechterd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
dag,
sinds 2003 had ik een demon abonnement. Liep prima, tot demon overgenomen werd door xs4all. In 2008 een fritzbox!modem gekregen, na een wijziging van mijn snelheden (omdat centrale in de buurt het 'niet aan zou kunnen' ) liep het internet prima tot afgelopen juni. Sinds die tijd weet ik dat de centrale in de buurt geupgrade is zodat er ook sneller adsl aangeboden kan worden.
Maar, sinds die tijd heb ik grote problemen: zeer traag internet, uitvallend internet (knipperende DSL lampjes op de fritzbox) . Lijnmetingen vanaf helpdesk zijn in orde, al zagen ze aanvankelijk inderdaad dat de verbinding verbroken werd. Later niet meer.
Onlangs een firmwareupdate doorgevoerd op de fritzbox, maar probleem blijft. Al knippert de DSL op de fritzbox niet meer, ik heb dan of zeer traag internet of gewoon geen. Bij herstellen verbinding (dus netwerkkaart uitschakelen, weer inschakelen, opnieuw verbinding, opnieuw ip adres etc) doet ie het dan weer wel op goeie snelheid. Voor onbepaalde tijd.

Iemand een idee waar dit nou aan kan liggen?

Modem al eens even uitgeschakeld, van de stroom gehaald en opnieuw opgestart?

Zijn er bij jou ook snelheidswijzigingen doorgevoerd ? Welke noise margins geeft je lijn weer ?

Het zou heel goed kunnen dat een buurman onlangs ook een XS4ALL abo heeft genomen waardoor er nu 'overspraak' op jouw lijn voorkomt. Het zou heel goed kunnen dat een kleine downgrade van jouw lijnprofiel er al voor zorgt dat je verbinding weer stabiel en goed werkt.

Als ik jou was zou ik gewoon even XS4ALL bellen/mailen en uitleggen wat er gebeurt op je lijn. Zij zullen dan je lijn onderzoeken en binnen afzienbare tijd met een oplossing komen.

Zou je tcp/ip stack kunnen zijn.

Probeer het volgende eens en plaats txt bestandeje.

Ga naar uitvoeren->cmd

netsh inter ip reset dump.txt

en reboot de pc. Blijft het dan goed of komt het probleem dan weer terug.

Zou je tcp/ip stack kunnen zijn.

Probeer het volgende eens en plaats txt bestandeje.

Ga naar uitvoeren->cmd

netsh inter ip reset dump.txt

en reboot de pc. Blijft het dan goed of komt het probleem dan weer terug.

heb het gedaan, leek even te werken maar al snel weer het oude liedje.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik gewoon even XS4ALL bellen/mailen en uitleggen wat er gebeurt op je lijn. Zij zullen dan je lijn onderzoeken en binnen afzienbare tijd met een oplossing komen.

Dit heb ik natuurlijk al vaak gedaan, punt is dat xs4all steeds opnieuw een lijnmeting doet maar waarbij geen bijzonderheden worden gevonden. dan maken ze zoals ze dat noemen, 'een ticket aan' maar hoor je er nooit meer wat van.

Ik ben het beu met die lui, en heb met ingang van morgen Kabelinternet: zelfde prijs, 3 keer zo snel.

Hoi !

Laatste firmware-update voor de Fritz-box doet trouwens wonderen !

Greetz,

Harry.

Dit heb ik natuurlijk al vaak gedaan, punt is dat xs4all steeds opnieuw een lijnmeting doet maar waarbij geen bijzonderheden worden gevonden. dan maken ze zoals ze dat noemen, 'een ticket aan' maar hoor je er nooit meer wat van.

Ik ben het beu met die lui, en heb met ingang van morgen Kabelinternet: zelfde prijs, 3 keer zo snel.

Ik ken XS4ALL alleen maar als een serieuze en zeer capabele partij dus het verbaasd me eigenlijk dat je nooit meer iets van die tickets hoort.

Maar als je telkens problemen hebt met je lijn kan ik heel goed begrijpen dat je overstapt naar de kabelaar. Jammer dat we je probleem niet op hebben kunnen lossen, maar veel succes met je kabelinternet.

dank,
heb het zojuist al ingesteld gekregen en werkt lekker snel. Van de beloofde 10 mbps haal ik er 9.8 :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan