Xtreamer netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Hoi,
Ik heb een Xtreamer Full HD mediaplayer. Firmware versie 2.4 (nieuwste op 29-8-10).
Deze heb ik opgenomen in m'n draadloze netwerk met een Linksys N router. De verbinding met het internet gaat goed. Ook het afspelen op m'n tv via HDMI en geluid via een optical cable is ook probleemloos.

Alleen m'n thuisnetwerk wil niet goed communiceren met de Xtreamer.

Dat was in orde totdat m'n laptop (Acer Aspire 7720G met Vista) crashte en ik hem opnieuw moest instelleren. Mijn laptop ziet de Xtreamer niet meer. De Xtreamer ziet de Laptop wel maar zodra ik daarmee probeer contact te maken krijg ik de melding "Logon Fail".
M'n laptop maakt wel prima contact met m'n draadloze HP printer.
Wat mis ik?

Het is van belang dat:
a. Je iets deelt op je netwerk (media-bibliotheek in Windows Media Player en/of mappen met video en audio-bestanden erin)
b. Wellicht je pc in dezelfde Microsoft werkgroep moet zitten als je Xtreamer. [Speculatief, want ik weet niet of de Xtreamer zélf ook in een Microsoft werkgroep zit.]
c. Je de pc wel hebt ingericht voor anoniem aanmelden/aanmelden als Gast voor wat betreft toegang tot de gedeelde mappen
d. Je de pc wel zo hebt gezet dat die zich verbonden weet met een Particulier netwerk (ipv. Openbaar netwerk)

Zowel c. als d. kun je aanpassen via Start -> [netwerkcentrum invullen in het Zoekopdracht geven vakje en op Enter drukken].
Voor d. instellen in de sectie Delen en verkennen:
- Netwerkdetectie: Ingeschakeld
- Bestanden delen: Ingeschakeld
- Met wachtwoord beveiligd delen: uitgeschakeld

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oei, dnties, het wordt nog niet zo makkelijk.
Ik heb al je tips gecheckt. De wachtwoord beveiliging heb ik uitgezet. Ik heb de workgroup maar een nieuwe naam gegeven en de pc en Xtreamer ge-reboot. Op m'n PC blijft m'n Xtreamer onzichtbaar. Maar het vreemde is dat ik nu via de optie UPnP wel eea van m'n pc zie (alleen waar dat staat zie ik niet op m'n pc. en datgene wat ik wel wil zien blijft onzichtbaar. Het is ook zo dat het icoontje van het netwerk onderin het scherm (beeld van Xtreamer) grijs blijft dus geen verbinding.

????

Lees je melding nog eens terug: Zo goed als geen touw aan vast te knopen.

Het wordt tijd dat je maar eens wat configuratie-informatie gaat geven, lijkt mij.
Zoals of het inderdaad allemaal gelukt is wat ik in mijn vorige posting schreef, in welk werkgroep de Xtreamer is ondergebracht, in welke werkgroep de pc is ondergebracht, of je nu wel of niet in het Particulier netwerk zit met je Vista machine, of je ondertussen een map en/of media-bibliotheek leest etc.
Meld ook of op de Xtreamer UPnP en/of DLNA aan staat.
Geef ook de namen en ip-adressen van je pc en van de Xtreamer.

Graag puntsgewijs (dus bijv. op aparte regels) zodat wij hier er ook nog een touw aan vast kunnen knopen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Graag puntsgewijs (dus bijv. op aparte regels) zodat wij hier er ook nog een touw aan vast kunnen knopen. Tijs.[/QUOTE zei:
Ga ik proberen. Dat lukt alleen vandaag niet meer.
later....

Sorry dat ik zo 'uitviel', maar hopelijk begrijp je dat we (nu het probleem niet met 'eenvoudige'/standaard middelen opgelost blijkt te kunnen worden) véél meer informatie nodig hebben.

Jouw terugmelding (en eerdere postings) geven niet veel aanknopingspunten voor vervolgstappen naar een mogelijke oplossing (behalve wat ik 'uit mijn hoofd' voor je bedacht had in mijn vorige posting, bijv. m.b.t. UPnP/DLNA etc).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan